תביעת לשון הרע בפייסבוק

חברת פייסבוק או בשם החדש והעדכני שלה – מטא, הינה מהרשתות החברתיות המצליחות והפופולריות ביותר בעולם, כיום.

על אף היתרונות הרבים שהיא מציעה לגולשים, המדיה החברתית ככלל ובפרט פייסבוק עלולות להפוך בקלות לקרקע נוחה ופורייה להפצת דברי לשון הרע והוצאת דיבה נגד אנשים פרטיים, חברות, עסקים וארגונים.

תופעה זו זכתה לכינוי שיימינג שפירושו ביוש בלשון רבים. הפצת לשון הרע במרחב הדיגיטלי באופן כללי ובפרט בפייסבוק נוטה להתפשט במהירות כאש בשדה קוצים וכך להוביל ולגרום לנזקים חמורים ובלתי הפיכים.

משום כך, החוק במדינת ישראל מאפשר הגשה של תביעת לשון הרע בפייסבוק שנועד לדרוש ולקבל פיצוי הולם וראוי בגין הנזקים שנגרמו לאדם שעליו נאמרו דברי לשון הרע.

את הליך התביעה מומלץ לבצע בליווי וסיוע של עורך דין מנוסה ומומחה בתחום תביעות לשון הרע והוצאת דיבה.

קבלת פיצויים ללא הוכחת נזק בתביעת לשון הרע בפייסבוק

חוק לשון הרע במדינת ישראל קובע שלבית המשפט שדן בתביעות הוצאת דיבה ולשון הרע בפייסבוק יש את הסמכות לפסוק פיצוי כספי לטובתו של התובע, גם ללא בכרח בהוכחת נזק וזאת עד לסכום מקסימלי של 70,000 ₪.

השאלה שנשאלת הינה מדוע המחוקק מאפשר קבלת פיצוי ללא צורך בהוכחת נזק? ובכן, התשובה לשאלה הזו הינה שיש קושי רב להוכיח ולכמת נזקים שהינם מדידים שנוצרו כתוצאה ממקרי הוצאת לשון הרע – שיימינג שמתרחשים במדיה הדיגיטלית והמרחב הקיברנטי. וזאת על אף העובדה שלא קיים ספק ואין עוררין לגבי קיומם של נזקים משמעותיים.

בהתאם לכך, כאשר מוגשת תביעת לשון הרע בפייסבוק, התובע יכול להראות ולהוכיח בבית המשפט כי למפרסם של דברי לשון הרע והבלע ברשת החברתית הייתה כוונה לפגוע בזדון ויהיה די בכך כדי שבית המשפט יכריע ויפסוק לטובת התובע.

במקרה שבו התביעה התקבלה, בית המשפט יכול לפסוק פיצויים בסכומים משמעותיים של מעל מאה אלף שקלים.

שיקול הדעת והשיקולים של בית המשפט בעת מתן הכרעה בתביעת לשון הרע בפייסבוק

חוק לשון הרע מעניק לשופטים בבתי המשפט סמכות רחבה להכריע בשאלה האם קיימת הצדקה לפסוק פיצויים לתובע ללא צורך בהוכחת נזק, כלומר על בית המשפט לא חלה כל חובה לפסוק שאכן יש לשלם פיצוי כספי לתובע, מבלי שהוא הוכיח שנגרם לו נזק ממשי.

תביעת לשון הרע בפייסבוק שמוגשת לבית המשפט מעלה סוגיה חשובה שעליה בית המשפט נדרש לתת את דעתו והיא: האם הדברים והאירועים בהם כתב התביעה עוסק ודן הינם בבחינת של לשון הרע פי שזו מוגדרת בחוק.

במידה ובית המשפט מכיר בכך שהפרסום – האקט שבוצעו בפייסבוק מהווים ביטוי להוצאה של דברי לשון הרע נגד התובע, תינתן הזדמנות להגנה להציג את הטענות שלה נגד ההכרה והאפשרות של התובע ליהנות מהזכות לקבל פיצוי כספי.

בתי המשפט במדינת ישראל מתייחסים לרשת החברתית פייסבוק, על כל מגוון המאפיינים הייחודיים ויוצאי הדופן שלה, באופן ספציפי כאשר מדובר בתביעות לשון הרע.

הגנת "אמיתות הפרסום" 

אמיתות הפרסום הינה טענת הגנה עליה נשענים נתבעים שכנגדם הוגשה תביעת לשון הרע בפייסבוק.

מדובר בקו הגנה שנסוב ומתבסס על הטענה שהטענות של התביעה שהוצגו כדברי לשון הרע בפייסבוק, למעשה הינם אמת לאמיתה והיה טעם בפרסום הדברים בפורום הזה מטעמים של עניין לציבור.

בכל מקרה, כל תיק של הוצאת דיבה או לשון הרע בפייסבוק שמגיע לטיפול בבית המשפט, ייבחן לגופו, כלומר אין תביעת לשון הרע בפייסבוק שדומה לקודמתה.

כיצד להיערך נכון להגשה של תביעת לשון הרע בפייסבוק?

במידה ונפגעתם מלשון הרע – שיימינג או הוצאת דיבה בפייסבוק, אמנם כדאי לפעול במהירות אך במקביל חשוב לפעול נכון ולא בפזיזות ולהקפיד לנקוט במשנה זהירות.

על מנת להיערך בצורה נכונה להגשת תביעת לשון הרע בפייסבוק, מומלץ וחשוב לפנות לקבלת סיוע וליווי משפטי מקצועי מידי עורך דין מומחה בתחום שיוכל להנחות אתכם כיצד יש לפעול.

לפניכם הצעדים והפעולות שמומלץ לנקוט בהם טרם הגשה של תביעת לשון הרע או הוצאת דיבה בפייסבוק:

  • חשוב לתעד את כל הפרסומים שמכילים לפי התחושה שלכם היבטים של שימוש בלשון הרע, שיימינ או דיבה וזאת באמצעות צילומי מס
  • אספו עדויות ונתונים שנוגעים לתפוצה של הפרסום ומידת ההשפעה שלו. כגון: מספר עוקבים בקבוצה בפייסבוק בתאריך בו הועלה הפוסט הבעייתי, מספר התגובות לפרסום של הפוסט, כמות השיתופים, סוג, טיב ואופי התגובות לפרסום הפוסט וכו'. איסוף נתונים ועדויות המצביעים על הנזק שנגרם לכם בשל הפצת פרסום פוגעני, מבזה או שקרי הינו חשוב וחיוני להוכחת קיומם של מאפייני לשון הרע להם יש משמעות רבה בהליך תביעת לשון הרע בפייסבוק. מאפיינים אלה כוללים, בין היתר: ויראליות – היקף החשיפה, מידת המעורבות מצד הגולשים והמשתמשים בפייסבוק לגבי פוסט וכו'. בנוסף, כחלק מהגשת תביעות לשון הרע והוצאת דיבה בפייסבוק, נדון האופן בו פורשו הדברים ע"י הציבור ולכן תיעוד התגובות לפרסום הדברים בפייסבוק עשוי בהחלט להועיל ולהעניק תוקף לטענות של התביעה בכל הנוגע לפגיעה במוניטין ובשם הטוב של התובע.
  • הסרת הפרסום – פנייה להסרה של הפוסט הפוגעני שמופנית למנהל של קבוצת הפייסבוק בה פורסמו הדברים ותיעוד בצילומי מסך של ההתכתבות מולו. פעולה זו חשובה אך אינה קודמת לתיעוד של דברי לשון הרע או הוצאת הדיבה שהופצו בפייסבוק באמצעות צילומי מסך שיש לשמור כראיות בתיק ההוכחות שינוהל וידון בבית המשפט בתביעה שלכם.

הליך ואופן הגשת תביעת לשון הרע בפייסבוק

הגשת תביעת לשון הרע בפייסבוק מהווה הליך מורכב שמחייב תכנון מוקדם והיערכות מצדו של התובע.

אם אתם רוצים להתמודד באופן טוב ויעיל עם המצב אליו נקלעתם, מומלץ וחשוב לפנות מוקדם ככל הניתן לקבלת ייעוץ והכוונה משפטית מידי עורך דין לשון הרע מומחה ומנוסה שעוסק ובקיא בהליך הגשת תביעות לשון הרע במדיה החברתית.

עורך הדין שעוסק בתביעות כאלה בוחן ובודק בעין מקצועית את הנסיבות של המקרה ומעריך את מידת הכדאיות בהגשת תביעת לשון הרע בפייסבוק.

עו"ד לשון הרע יידע להנחות ולהכווין אתכם באילו צעדים יש לנקוט שיוכלו לסייע בניהול נכון ומוצלח של המשבר ויבצע גם בקרת נזקים מיידי.

בנוסף, עורך דין מומחה ומקצועי ימליץ לכם אילו פעולות כדאי לבצע ובאילו צעדים כדאי לנקוט לצורך שיקום שמכם הטוב שניזוק כתוצאה מהפרסום המכפיש במדיה החברתית.

ליווי וייעוץ משפטי מידי עורך דין מומחה בתחום לשון הרע 

במידה והוגשה כנגדכם תביעת לשון הרע או הוצאת דיבה בפייסבוק, פנייה לקבלת שירותים מקצועיים מידי עורך דין מומחה בתביעות לשון הרע באינטרנט מהווה צעד חשוב וחיוני על מנת לבסס את תביעתכם וטענותיכם ומשום שאתם עלולים להיות מחויבים לשאת בתשלום של פיצויים בסכום גבוה במידה ותוכח אשמתכם.

עורך דין ונוטריון שמעון האן הינו בעל ניסיון רב בייצוג נפגעים ונאשמים בתביעות מסוג הוצאת דיבה ולשון הרע ברשתות החברתיות. צוות עורכי הדין המנוסה והמיומן שלנו יעניק לכם מענה מלא וליווי אישי לאורך כל הדרך בהליך הגשת התביעה.

הסיוע המשפטי הינו חשוב ומועיל באיסוף של ראיות ובניית אסטרטגיה וקו שיסייעו לכם להוכיח או להדוף את הטענות. תביעות דיבה או לשון הרע הינן תביעות מורכבות ולכן והדבר נכון עוד יותר כאשר מדובר בתביעות לשון הרע בערוצי המדיה החברתית.

משום כך, במידה ונפגעתם מפרסום פוגעני כנגדכם – שיימינג בפייסבוק או שאתם חשודים בהפצת לשון הרע, חשוב לפנות לעו"ד מומחה בתחום לשון הרע באינטרנט בעל ניסיון ומוניטין בייצוג של תובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע בפייסבוק ובכלל.

בכל שאלה, בקשה ופנייה, אנו עומדים לשירותכם ונשמח להעניק לכם מענה מקצועי מלא וליווי משפטי לאורך כל שלבי התהליך עד להשגת התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

ט.ל.ח

אין לראות באמור כייעוץ משפטי ו/או תחליף לו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

Picture of שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שי סולטן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
Moran-Lee Kogan
Moran-Lee Kogan
משרד תותח על! יחס אישי וסופר מקצועי
Kobi Halifa
Kobi Halifa
שמי נטלי חליפה קיבלתי שירות מעו"ד נמרוד האן טיפל בי בצורה הכי טובה מדוייקת עם המון איכפתיות ממליצה בחוםם
אור רחמני
אור רחמני
ממליצה בחום!!!הייתי קרוב ל10 שנים בחובות להוצאה לפועל עד שהכרתי את שמעון.שמעון עזר לי לסגור חוב עצום במחיר מצחיק.מעבר למקצועיות המדהימה מדובר בבנאדם מדהים,ישר והגון!תודה רבה כל הכל אין כמוכם בעולם!!
בשמת רוטליין
בשמת רוטליין
פניתי לעו״ד נמרוד האן במצוקה ותסכול קשים, נמרוד קודם כל הקשיב לי במלוא תשומת הלב, הכיל והרגיע אותי מהשניה הראשונה.נתן לי תחושה שאיכפת לו מהמקרה שלי על אף אינספור המקרים ששומע כל יום.דאג להסביר לי על כל ההליך בפרטי פרטים וכמובן פתר לי את הבעיה ! מומלץ בחום רב;)
Eliav Bar-El
Eliav Bar-El
משרד מקצועי ומוערך! מאד מלווים ועוזרים. ממליץ בחום!
רחל רבינוביץ
רחל רבינוביץ
משרד מדהים, אנשים מוכשרים אחד אחד. ממליצה בחום!
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
הדבר החשוב ביותר הוא אנושיותתודה רבה לכם על טיפול מסור ואכפתי, תמיד כאן לייעוץ והכוונה, לא דוחים אותך ומספרים סיפורים אלא עושים עבודה מקצועית ויסודיתממליץ בחום
עדי טדגי
עדי טדגי
תודה ענקית על יחס אישי שירות אדיב ומקצועי ביותר!
צביקה אברמוב
צביקה אברמוב
יחס אישי גבוהה לאורך כל התהליך תודה רבה
אבי טולדנו
אבי טולדנו
מקצוענים! חדים!סבלניים וחדורי מטרה, זמינים בכל שעה.אין מה להוסיף. ממליץ מאוד...
Osher Bogala
Osher Bogala
שירות מעולה מעדכנים מהר ועובדים מעולה
Martin Bartos
Martin Bartos
I can only recommend Nimrod services. His approach, performance and professionalism was astonishing.
עדיה נגר
עדיה נגר
צוות מקצועי ומסור, זמינות גבוהה.סבלנות אין סופית ובפרט לעו״ד נמרוד האן.
Gali Tal
Gali Tal
פניתי למשרד של שמעון בבקשה למכתב התראה דחוף. נמרוד, בנו של שמעון פנה לי אלי חזרה כבר באותו היום והיה מוכן לחכות בשביל עד מאוחר כדי שנוכל לתקתק את המכתב. עברנו על הטפסים ביחד.מאוד מקצועיים, זמינים והסבירו לי הכל. מאוד נהנתי לעבוד עם נמרוד ונהנתי להרגיש שבאמת מתייחסים לבעיה שלי ועושים מה שדרוש כדי לטפל בה. תודה❣️
Rami Parham
Rami Parham
נמרוד האן הוא בחור מקצועי ואדיב והיה לי תענוג לעבוד איתו!!
רחלי פוצצו
רחלי פוצצו
יישר כוח! שמעון האן עורך דין אחד ויחיד!תודה על הביטחון והטיפול המסור!
netanel neti
netanel neti
יחס אישי , מקצועיות , ויכולת ייצוג נדירה. ממליץ בחום
Ella Hoffman
Ella Hoffman
This law firm is not only professional, but they are kind and experts in their fields. I highly recommend!
Amit
Amit
מקום שהפך להיות בית למקרים משפטיים.מקצועיים, תמיד עוזרים, נותנים את הנשמה בכל קייס.ומחירים הרבה יותר הוגנים משאר עורכי הדין שהשוואתי.אל תסגרו עורך דין לפני שאתם מקבלים מהם הצעת מחיר!!!תודה רבה (:
Nir Shiloni
Nir Shiloni
שמעון האן איש אמת עו"ד בחסד ויהודי טוב לבמקצוען אמיתי תענוג לעבוד יחד💪😄👌וגם רויטל מרוקו על הכיפאק
Miriam Fekete
Miriam Fekete
ממליץ בחום! לא תמצאו עו"ד מסור יותר, שכל מה שמעניין אותו הוא 'אתם', ורק אתם!
הביקורות הבאות
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 33 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.