לשון הרע בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק הוקמה במהלך העשור הראשון של שנות ה – 2000   לא יהיה מוגזם לומר כי רשת חברתית זו שינתה את פני העולם. מאז הקמת פייסבוק, הרשת צמחה וצברה מאות מיליוני משתמשים בכל רחבי העולם ומיליונים גם במדינת ישראל. פייסבוק רכשה גם את הרשת החברתית אינסטגרם ואת אפליקציית ווטסאפ והפכה לרשת החברתית הפעילה, הנצפית והפופולרית ביותר בעולם.

באופן טבעי הרשת החברתית פייסבוק והמדיה החברתית ככלל הפכו במהירות לזירת דיבה, השמצות ולשון הרע גדולה ומרכזית. כבר בתחילת הדרך, עלתה שאלה מקדמית האם אפשר להחיל את החוק לאיסור לשון הרע על פרסומים המופצים ברשת? ובאופן מתבקש ומהיר באופן יחסי נתנה התשובה הברורה והחד משמעית הינה כן!

תביעת לשון הרע בפייסבוק

אם בעבר היכולת לעשות שימוש באמצעי תקשורת הייתה נחלתם של עיתונאים כתבים, עורכים ומוציאים לאור והסיכונים שהיו כרוכים בפרסום לשון הרע עמדו לפתחם של אלה, כיום כל מי שהינו בעל חשבון פייסבוק וזמן פנוי, מחזיק, לפחות באופן פוטנציאלי, בכוח פרסומי רב יותר משהיה, אי פעם, לכל עיתונאי במדיה הכתובת או האלקטרונית, וכך גם הסיכון גדול יותר בכל הנוגע לתביעות לשון הרע בפייסבוק.  

בפסיקות בתי המשפט נקבע כי פרסום לשון הרע ברשת החברתית נחשב כפרסום לשון הרע בדומה לכל פלטפורמה או דרך אחרת ובתי המשפט מתייחסים להשמצות, הוצאת דיבה ושימוש בלשון הרע באופן זהה אלא שבשונה מפרסום בעיתון, שהאחריות עליו מוטלת על העורך והמוציא לאור ולעיתים גם על המדפיס והמפיץ, הרי שתביעות לשון הרע ברשת פייסבוק  מסוכנות יותר מכמה סיבות שאחת מהן הינה כי מי שמפרסם בפייסבוק נושא גם בחובת פיצוי בלשון הרע לבדו. 

אפשרות להגיע לקהל רחב בקלות ובמהירות – יתרון וסיכון בצדו

תביעות לשון הרע בשת פייסבוק נחשבות למורכבות ומסוכנות יותר בהשוואה לתביעות לשון הרע אחרות, שכן מדובר ברשת חברתית פופולרית שנצפית מכל מקום ובכל מקום ועל כן עלולה לגרור הגשה של תביעות לשון הרע בכל מקום בעולם.

היתרון הבולט של הרשת הינו היכולת להגיע לקהל רחב ולהיקף עצום של אנשים וזאת בפרק זמן של מספר דקות. נתון זה הופך לסיכון חמור ביותר בכל הנוגע לתביעות לשון הרע, שכן היקף הנזקים שנגרם בנסיבות אלה, גדול באופן משמעותי מבכל אמצעי תקשורת אחר.

פרסומים בפייסבוק

פרסומים בחשבונות ייעודיים המגיעים לקבוצות רלוונטיות למושא הפרסום, מגדילים, אף הם, את פוטנציאל הנזקים שעלולים להיגרם במסגרת תביעות לשון הרע בפייסבוק. לדוגמא, מתיחת ביקורת על בעל מקצוע שבעבר הייתה מפורסמת בעיתון והגיעה לציבור שאינו מובחן, יכולה להגיע כיום באופן מובחן גם למי שהיו אמורים להיות לקוחות פוטנציאליים, אך לא יהיו יותר וזאת בשל הפרסום.

בתחילה  בתי המשפט נטו להתייחס אך ורק לפוסטים כאל פרסומים ולחייב הכותבים והמפרסמים שלהם בלבד, אולם כיום ישנם פסקי דין רבים, במסגרת תביעות לשון הרע ברשת פייסבוק, הקשורים לשיתוף של צילומים ופרסומים שעשו אחרים וכן עם הודעות פרטיות המועברות ברשת.

בתחילת הדרך, הוצאת דיבה ופרסום  לשון הרע בפייסבוק נתפסו ע"י בתי המשפט חמורים פחות מפרסומים של לשון הרע במסגרות עיתונאיות מקובלות, שכן הרשת הייתה נחשבת ונתפסה כמדיה חברתית שהנכתב בה נחשב, ברוב המקרים, כהחלפת דעות של אנשים שונים מהשורה וזאת בשונה מתחקירים עיתונאיים ולכן מדובר בפלטפורמה שלא חלה לגביה החובה ואין לייחס לה בדיקה מעמיקה ורצינית של פרטים ודברים ושהקורא מתרשם ומתייחס לתכנים בהתאם.

החשיבות בקבלת ייעוץ וליווי משפטי בתביעות לשון הרע במדיה החברתית

פרסום בפייסבוק נחשב לפרסום חולף, שכן הוא אמור להיעלם, בדרך כלל, בתוך כמה שעות בין יתר הפרסומים והדברים שמועלים לרשת ואין מדובר בפרסום שנשאר לתמיד דוגמת ספר.

במידה והוגשה נגדך תביעת לשון הרע בשל פוסט שפרסמת בפייסבוק או שאתה מעוניין להגיש תביעה שכזו,  חשוב להיוועץ עם מומחה בתחום זה במטרה לייצר אפשרות נוחה ויעילה להתגונן ולהגיש תביעה. גם מי שמפעיל פרופיל בפייסבוק ועושה שימוש בזהות בדויה יהיה מחויב ויואשם בשימוש בלשון הרע במידה ותוכח הזהות האמיתית שלו.

הצעדים שמומלץ לנקוט במקרה של פרסומים פוגעניים בפייסבוק

  • לעשות צילום-מסך ולשמור אותו ובמידה וקיימות תגובות, יש לצלם אותן.
  • אין להגיב לפני שקיבלתם ייעוץ משפטי ולא ליצור קשר ומגע ישירים עם מפיץ לשון הרע והדיבה בשלב הזה.
  • העצה הטובה והמועילה ביותר הינה לפנות בהקדם לעורך דין לשון הרע שעוסק בייצוג של תובעים ונתבעים בהוצאת דיבה ולשון הרע כתחום עיסוקו המרכזי ומכיר היטב את רזי הדין. כך ניתן יהיה לבחון בצורה מקצועית את סיכויי התביעה וכן להעריך את הפיצוי הכספי שניתן יהיה לתבוע בשל הפגיעה בשמכם הטוב. 

הדבר החשוב ביותר שיש להבין הינו כי כל מה שמתרחש ברשת הפייסבוק וכן ברשתות ה חברתיות האחרות ובמרשתת בכלל, לא חסין מפני הגשה של תביעות אזרחיות. כך שבמידה וחשת כי פגעו בפרטיותך או בשמך הטוב באמצעות פרסום בפייסבוק, או בכל פלטפורמה אחרת ברחבי הרשת, בהחלט יש מה לעשות בעניין וניתן לפעול.

אולם,  באותה הנשימה יש להבין ולדעת כי במידה והוגשה כנגדכם תביעת לשון הרע בגין פרסום בפייסבוק, חשוב לבחון את הדברים והנושא לעומק, שכן בהחלט ייתכן שזקופה לכם הגנה מן הדין, כך שבסופו של דבר ייתכן שהתובע ישלם לכם על כך שהגיש נגדכם תביעה.

יסודות עיקריים להוכחת לשון הרע 

לשון הרע – כל דבר שפרסום שלו עלול להשפיל אדם, ארגון או תאגיד בעיני הבריות או להפוך אותו מטרה לבוז, שנאה ולעג. פרסום שנועד לבזות אדם בשל תכונות, התנהגות או מעשים שמיוחסים לו.  פרסום שמיועד לפגוע במשרתו של אדם, פרנסתו או מקצועו. פרסום במטרה לבזות אדם בשל מוצאו,  גזעו, דתו, נטייתו המינית או מקום מגוריו.

פרסום  –השימוש בלשון הרע וההתבטאות הפוגענית חייבת להיות פומבית ודי בעוד אדם אחד מלבד הנפגע עצמו שייחשף לפרסום. בעניין זה החשיפה בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות הינו פרסום פומבי עם תפוצה רחבה ומשום כך חומרתו גדולה ורבה יותר.

נזק – בהחלט ניתן להוכיח שנגרם נזק ממשי בפועל, אולם די להוכיח שהיה עלול להיגרם נזק וזאת ללא צורך בהוכחת הנזק.

הפסיקה מכירה בכך שהוכחת הנזק בתביעות לשון הרע הינה מורכבת ולכן קיימת אפשרות לתבוע פיצוי גם ללא הוכחת נזק. סכום הפיצוי יקבע ע"י מספר פרמטרים הכוללים, בין היתר,  את חומרת הביטוי והתפוצה שלו.

בתי המשפט עורכים איזון בין שני ערכים חשובים ומוגנים הנשקלים זה מול זה. מצד אחד, מדובר על ערך חופש הביטוי ומהצד השני קיימת הזכות לשם טוב. לצורך שמירה והגנה על זכותו של הציבור לדעת,  החוק מקנה הגנות שונות למפרסמים בתום לב.

השירותים של עורך דין מומחה ומנוסה בתביעות לשון הרע

בכל מקרה בו מוגשת כנגדכם תביעה בגין שימוש בלשון הרע או הוצאת דיבה או שפורסמו נגדכם פוסטים הפוגעים בשמכם הטוב ובפרטיותכם ואתם מעוניינים להתגונן, להגיש תביעה ולקבל פיצוי ראוי, חשוב לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי מידיו של עורך דין מומחה בתחום תביעות לשון הרע.

עו"ד לשון הרע הינו בעל ניסיון רב בייצוג של תובעים ונתבעים בלשון הרע בפייסבוק ויעניק לכם ייעוץ וליווי משפטי אמין ומקצועי וזאת לאחר בחינה יסודית, מדוקדקת ומעמיקה של כל מקרה ונסיבותיו. 

הגשת תביעת לשון הרע בפייסבוק

במידה והשמיצו אתכם בפייסבוק, פרסמו עליכם אמירות משפילות, מבזות ומרושעות, ייחסו לכם דברים שקריים, פגעו לכם במוניטין העסקי, במשלח ידכם  ובשמכם הטוב, ללא ספק מדובר בסיבה מוצדקת ומבוססת להגשת תביעה בעילה של לשון הרע.

כל פרסום המהווה לשון הרע, עשוי לזכות אתכם בפיצוי בסך 75,000 ₪ ובמידה והייתה כוונה לפגוע, הפיצוי עשוי להגיע גם ל – 150,000 ₪ לכל פרסום מכפיש. השירותים המשפטיים הניתנים על ידי משרד עורכי דין המתמחה בתחום תביעות לשון הרע, הינם חיוניים על מנת שתוכלו להגן על שמכם הטוב, לזכות בתביעה לקבל פיצוי ראוי והולם. 

ט.ל.ח

אין לראות באמור כייעוץ משפטי ו/או תחליף לו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה

לשון הרע בפייסבוק
לשון הרע בפייסבוק

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.

Picture of שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שי סולטן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
Moran-Lee Kogan
Moran-Lee Kogan
משרד תותח על! יחס אישי וסופר מקצועי
Kobi Halifa
Kobi Halifa
שמי נטלי חליפה קיבלתי שירות מעו"ד נמרוד האן טיפל בי בצורה הכי טובה מדוייקת עם המון איכפתיות ממליצה בחוםם
אור רחמני
אור רחמני
ממליצה בחום!!!הייתי קרוב ל10 שנים בחובות להוצאה לפועל עד שהכרתי את שמעון.שמעון עזר לי לסגור חוב עצום במחיר מצחיק.מעבר למקצועיות המדהימה מדובר בבנאדם מדהים,ישר והגון!תודה רבה כל הכל אין כמוכם בעולם!!
בשמת רוטליין
בשמת רוטליין
פניתי לעו״ד נמרוד האן במצוקה ותסכול קשים, נמרוד קודם כל הקשיב לי במלוא תשומת הלב, הכיל והרגיע אותי מהשניה הראשונה.נתן לי תחושה שאיכפת לו מהמקרה שלי על אף אינספור המקרים ששומע כל יום.דאג להסביר לי על כל ההליך בפרטי פרטים וכמובן פתר לי את הבעיה ! מומלץ בחום רב;)
Eliav Bar-El
Eliav Bar-El
משרד מקצועי ומוערך! מאד מלווים ועוזרים. ממליץ בחום!
רחל רבינוביץ
רחל רבינוביץ
משרד מדהים, אנשים מוכשרים אחד אחד. ממליצה בחום!
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
הדבר החשוב ביותר הוא אנושיותתודה רבה לכם על טיפול מסור ואכפתי, תמיד כאן לייעוץ והכוונה, לא דוחים אותך ומספרים סיפורים אלא עושים עבודה מקצועית ויסודיתממליץ בחום
עדי טדגי
עדי טדגי
תודה ענקית על יחס אישי שירות אדיב ומקצועי ביותר!
צביקה אברמוב
צביקה אברמוב
יחס אישי גבוהה לאורך כל התהליך תודה רבה
אבי טולדנו
אבי טולדנו
מקצוענים! חדים!סבלניים וחדורי מטרה, זמינים בכל שעה.אין מה להוסיף. ממליץ מאוד...
Osher Bogala
Osher Bogala
שירות מעולה מעדכנים מהר ועובדים מעולה
Martin Bartos
Martin Bartos
I can only recommend Nimrod services. His approach, performance and professionalism was astonishing.
עדיה נגר
עדיה נגר
צוות מקצועי ומסור, זמינות גבוהה.סבלנות אין סופית ובפרט לעו״ד נמרוד האן.
Gali Tal
Gali Tal
פניתי למשרד של שמעון בבקשה למכתב התראה דחוף. נמרוד, בנו של שמעון פנה לי אלי חזרה כבר באותו היום והיה מוכן לחכות בשביל עד מאוחר כדי שנוכל לתקתק את המכתב. עברנו על הטפסים ביחד.מאוד מקצועיים, זמינים והסבירו לי הכל. מאוד נהנתי לעבוד עם נמרוד ונהנתי להרגיש שבאמת מתייחסים לבעיה שלי ועושים מה שדרוש כדי לטפל בה. תודה❣️
Rami Parham
Rami Parham
נמרוד האן הוא בחור מקצועי ואדיב והיה לי תענוג לעבוד איתו!!
רחלי פוצצו
רחלי פוצצו
יישר כוח! שמעון האן עורך דין אחד ויחיד!תודה על הביטחון והטיפול המסור!
netanel neti
netanel neti
יחס אישי , מקצועיות , ויכולת ייצוג נדירה. ממליץ בחום
Ella Hoffman
Ella Hoffman
This law firm is not only professional, but they are kind and experts in their fields. I highly recommend!
Amit
Amit
מקום שהפך להיות בית למקרים משפטיים.מקצועיים, תמיד עוזרים, נותנים את הנשמה בכל קייס.ומחירים הרבה יותר הוגנים משאר עורכי הדין שהשוואתי.אל תסגרו עורך דין לפני שאתם מקבלים מהם הצעת מחיר!!!תודה רבה (:
Nir Shiloni
Nir Shiloni
שמעון האן איש אמת עו"ד בחסד ויהודי טוב לבמקצוען אמיתי תענוג לעבוד יחד💪😄👌וגם רויטל מרוקו על הכיפאק
Miriam Fekete
Miriam Fekete
ממליץ בחום! לא תמצאו עו"ד מסור יותר, שכל מה שמעניין אותו הוא 'אתם', ורק אתם!
הביקורות הבאות
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 33 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.