עורך דין מקרקעין בירושלים

שירותיו של עו"ד מקרקעין בירושלים

סביר להניח כי ראשית, לפני כל דבר אחר, קיים הצורך להסביר, מדוע עו״ד מקרקעין בירושלים שונה מכל עורך דין אחר ברחבי הארץ או בכלל בעולם.

כן, אנחנו יודעים שירושלים נחשבת לעיר חשובה לבני שלוש הדתות העיקריות, אבל, זה לכשעצמו, עדיין אינו מסביר מהו ייחודו הספציפי של עורך דין מקרקעין בירושלים על פני עורכי הדין האחרים.

מדוע עו״ד מקרקעין בירושלים הוא הפתרון האולטימטיבי לרוכשי ומוכרי נכס בירושלים?

כידוע במרבית המקרים, עורך דין מקרקעין טוב (בדומה, אגב, למתווך טוב), יתפקד באופן האופטימאלי, כשהוא "חי" ופועל בסביבה שאליה מתייחסות עסקאות המקרקעין של לקוחותיו.

לכן, עורך דין נדלן תל אביבי יתפקד בצורה הטובה ביותר בתל אביב, בעוד שבעסקאות המקרקעין שבירושלים, הוא פחות יהיה מסוגל להפגין את עליונותו.

אבל לעסקאות מקרקעין בירושלים יש מאפיינים נוספים, שלרוב אינם מצויים בעסקאות מקרקעין בערים האחרות.

המאפיינים הללו אשר מייחדים את העיר נובעים הן מסוג האוכלוסייה שמוכר וקונה דירות בעיר והן ממאפייניה של העיר עצמה.

מאפייני העיר ירושלים מבחינת מקרקעין

לפני שנסביר על עורך דין מקרקעין בירושלים, מספר מילים על מאפייניה של העיר.

כזכור, צוין כבר בתחילה כי ירושלים היא עיר מיוחדת, שלה היסטוריה ארוכה וסבוכה, כתוצאה מכך, בתחומה מצויים מבנים, בתים ובניינים רבים שמוגדרים כמיועדים לשימור, ברמה זו או אחרת.

נכון, מחד, שימורם של אותם מבנים אכן תורם רבות לאופייה של העיר ומטפח את ייחודה וצביונה.

מאידך, כתוצאה מאותה מגמת שימור מבנים, בפני בעלי נכסים רבים ניצבים קשיים מקשיים שונים, גם בעת שרצונם לנצל את מלוא זכויות הבניה שאמורות לעמוד לרשותם, וגם בעת שרצונם למכור את הנכס.

אפילו כאשר המדובר ברמה הנמוכה ביותר בהגדרת דרגות השימור (למשל, המגבלה החלה על שינוי חזיתו הייחודית של הבית או הבניין), עלולים להיתקל בעליו של המבנה בקושי למכור אותו, כי מי מחפש לרכוש בית או מבנה, שמלכתחילה מוטלות עליו הגבלות ותכתיבים אדריכליים?

מאפייניה הייחודיים של ירושלים מבחינת הבעלות על הקרקע

גם מבחינה זו, אתם עלולים להיתקל בלא מעט פחים לא צפויים בניסיון לרכוש נכס בירושלים, שכן בעיר ישנן מס' שכונות שאכלוסן בוצע ע"י חברות משכנות והן נמצאות בבעלותה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

לצורך העניין, נניח שאתם מעוניינים לרכוש בית פרטי הממוקם במגרש בן 300 מ"ר והמוחכר מרשות מקרקעי ישראל.

בין שאר הקריטריונים המרכיבים את ערכו הכולל של הנכס נכלל גם היקף זכויות הבניה העתידית, שאותה, בדומה לערים אחרות, תיגשו לבדוק בעירייה.

פה, אתם עלולים לעשות טעות גדולה, מכיוון שבירושלים, לעיתים קרובות למדי, אין תאימות בין זכויות הבניה הנוספות המעוגנות ברישומי העירייה לבין קיבולת הבניה המקסימאלית המותרת במגרש ספציפי והמצוינת בחוזה החכירה של רמ"י.

כך שבמצב זה, לא שרק תשלמו יותר על הנכס בעת רכישתו (בשל זכויות הבניה הרשומות בתוכניות שבעירייה).

אלא שגם בעת שתרצו לממש את הזכויות הללו ולבנות, בפועל על המגש, תאלצו לשלם סכום כסף נוסף ולא מבוטל כמיסוי לרשות המקרקעין (דמי היוון).

כמובן שעצם היותה של הקרקע מוחכרת מרשות מקרקעי ישראל מעלה עוד שאלות ונקודות נוספות שבהן עורך דין נדל"ן בירושלים, יוכל לסייע לכם בצורה יעילה ומקצועית יותר מעורך דין נדלן שאינו מתמחה במאפייניה הייחודיים של העיר, כמו גם ב"מגבלות" שמאפייני העיר הייחודיים מציבים בפני רוכשי הבתים והדירות שבשטחה.

האספקט הייחודי הדתי של רכישת דירה בירושלים

לפי דו"ח האו"ם משנת 1949 קיימים בירושלים כ-30 מקומות המוגדרים כ"אתרים קדושים חשובים".

על כך, הוסיפו את המספר הלא מבוטל של בתי התפילה (המסגדים, בתי הכנסת, הכנסיות והמנזרים) שמצויים בעיר מתחת לכל עץ רענן, ותקבלו מין פאזל מורכב במיוחד.

אם אינכם קרובים לדת במיוחד, עלול להתגלות כמעט מאתגר עבורכם, תושבי ערים אחרות המעוניינים לרכוש דירה באחת משכונותיה של ירושלים.

מן הסתם, בתוצאותיה של רב-גוניותה של ירושלים מהבחינה הדתית תיתקלו גם בבואכם לנהל משא ומתן מול מוכרי הדירה שמוצאת חן ביניכם, כי, כאמור, יהודים, ערבים-נוצרים, ערבים-מוסלמים ונוצרים בני הפלגים השונים גרים בעיר בשכונותיה השונות.

מורכבותה של עסקת נדל"ן, ומדוע בכלל נדרש לכם עו"ד מקרקעין?

בעסקאות נדל"ן, במיוחד כשאתם מצויים בצד הרוכש, רב הנסתר על הידוע – כל מה שאתם יודעים הוא שמצאתם דירה או בית שמוצא חן בעיניכם.

אולם, באופן צפוי למדי ומעבר לכך, עשויים להתגלות בדרך להשלמת הרכישה של הדירה או הבית הנחשקים אינספור פחים ואתגרים, אשר להם – לא הייתם יכולים להתכונן מראש, בעיקר, בשל מחסור במידע חיוני.

למשל, האם חשבתם כיצד מוודאים שמי שמציג לכם את עצמו כבעליו של הנכס הוא אכן הבעלים האמיתי שלו, או לכל הפחות, בידיו זכות חוקית לשאת ולתת איתכם?

האם אתם יודעים לוודא שהנכס שאתם מתכוונים לרכוש נקי מאזהרות ושעבודים שעלולים לצוץ באופן פתאומי בהמשך (במקרה הטוב – לפני חתימת העסקה, במקרים הגרועים יותר – לאחר נקודת האל-חזור בעסקה)? והמיסוי על הרכישה – מה איתו? איזה מיסים אתם חייבים לשלם במלואם, איזה מיסים והיטלים ניתן לצמצם וכיצד אפשר לעשות זאת? מומלץ להתייעץ בנושא עם עו"ד מיסוי מקרקעין מקצועי ומנוסה.

שלא תבינו לא נכון

על פני השטח, עסקת מקרקעין עשויה להצטייר כעסקה קלה ביותר לביצוע, במיוחד, כשאינכם מודעים לכל מה שעלול להשתבש במהלכה.

אבל זה, רק על פני השטח, כי כשאתם מתחילים לגלגל את התהליך, אתם נתקלים ביותר ויותר פרטים שאף אחד לא סיפר לכם עליהם, בנתונים שאף אחד לא טרח להדגיש את חשיבותם באוזניכם, בדברים (ובהוצאות) שאם הייתם יודעים עליהם מראש, סביר מאד להניח שלא הייתם חושבים להיכנס בכלל לכל הסיפור הזה.

אין זו אשמתכם, בשורה התחתונה – נפלתם למלכודת הדבש הידועה – כשלא מתמחים במשהו, מבחוץ, ברור שהדברים נראים הרבה יותר קלים ממה שהם מתגלים במציאות!

לכן רצוי מאוד עורך דין מקרקעין בירושלים.

הרשו לנו להציע לכם את הפתרון!

באופן טבעי לגמרי, לכל אחד מאיתנו ישנם את תחומי ההתמחות המקצועיים שלו – אתם מהנדסים, מורים לנהיגה, רופאות, וטרינריות וכד'.

לנו, במשרד עורכי הדין שמעון האן ישנן התמחויות רבות, אבל האחת החשובה עבורכם כרגע ביותר, היא ההתמחות שלנו בתור עו״ד מקרקעין בירושלים בעסקאות מקרקעין על רבדיהן השונים.

אנחנו יודעים (ואף מתעקשים!) ללוות את לקוחותינו במהלך עסקאות הנדל"ן והמקרקעין הרבות שהם מבצעים, תוך מתן יחס מקצועי אישי והיכולת לראות צעד אחד קדימה.

במסגרת שנות פעילותו, ליווה המשרד כבר מאות לקוחות מרוצים אל המטרה שלהם – רכישת נכס נדל"ן, ולכן, אנשי המקצוע המיומנים שלנו מסוגלים לרתום את ניסיונם ואת הידע המקצועי שלכם גם עבורכם, ולהביא גם אתכם אל המטרה – רכישת דירת חלומותיכם!

עורך דין מקרקעין בירושלים
עורך דין מקרקעין בירושלים

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.


עורך דין מקרקעין בירושלים | עו"ד האן

שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

עורך דין מקרקעין בירושלים
פיצוי עוגמת נפש

פיצוי עוגמת נפש

כאשר אדם חווה פגיעה רגשית או תסכול רב עקב התנהגות לא ראויה של חברו, הוא עשוי לשקול את הגשתה של תביעה אזרחית לקבלת פיצוי עוגמת

קרא עוד »
עורך דין הוצאת דיבה

עורך דין הוצאת דיבה

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כל אחד עלול למצוא את עצמו נפגע מהוצאת דיבה או מואשם בהשמצה. מהי הוצאת דיבה על פי החוק הישראלי? מה תפקידו

קרא עוד »
הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה היא תופעה חמורה הפוגעת בזכותו הבסיסית של אדם לכבוד ושם טוב. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, לא אחת נגרמת בעקבות הוצאת דיבה פגיעה בשם

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.