איך לבחור עורך דין מקרקעין?

מיטלטלין ומקרקעין הם שני מושגים משלימים. בעוד שמיטלטלין הם עצמים שאינם נמכרים ביחד עם הקרקע, למשל תכולת בית, מקרקעין מתייחס לקרקע עצמה וכל הבנוי והנטוע עליה.

החוק מגדיר בדיוק רב כל מה שכלול תחת המושג של מקרקעין, כולל מה שמחובר לקרקע באופן זמני או קבוע.

נכסי מקרקעין יכולים להימכר, להימסר או לשמש למטרות חכירה ואיש המקצוע שמתעסק בכל העסקאות האלו הוא עורך דין מקרקעין / עורך דין נדל"ן.

מכיוון שעסקאות נדל"ן יכולות להיות עניין מורכב מאוד ופעמים רבות אף מדובר בסכומים גדולים מאוד של כסף, חייבים לבחור עורך דין מקרקעין שבטוחים שיעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר ויטפל בעסקאות בשיא המקצועיות והאמינות.

כדי להבין מה בדיוק עושה עורך דין מקרקעין וכיצד ניתן לבחור אחד, המשיכו לקרוא.

מה זה עו״ד מקרקעין?

כאמור, עורך דין מקרקעין הוא האחראי על ההיבטים המשפטיים של עסקאות נדל"ן, כולל ייעוץ משפטי, ניהול מו"מ ועריכת חוזים והסכמים.

ליצירת קשר מלאו את הטופס או התקשרו למספר: 077-803-6102

אחת הסיבות שהעבודה של עורך דין נדל"ן היא כה מורכבת, היא משום שהחוק לא מסתפק בהגדרה יבשה של חיבור או חוסר חיבור לקרקע על-מנת לקבוע מה נחשב מקרקעין, אלא מציג מספר פרמטרים שיש להתחשב בהם:

  • המבחן הפיסי – האם ניתן לנתק את האובייקט מן הקרקע מבלי לגרום לו או לקרקע נזק ממשי.
  • מבחן כלכלי – האם האובייקט יאבד משווי בעקבות הניתוק
  • האם האובייקט יאבד מהאופי והזהות הייחודיים לו בעקבות הניתוק
  • כנ"ל לגבי המקרקעין עצמם – האם הם יאבדו מערכם או את האופי והזהות הייחודיים להם
  • הגיון ושכל ישר המתייחסים לאופיים של אובייקטים מסוימים והבחנה בין ההגדרה של מיטלטלין למקרקעין.

עו״ד מקרקעין צריך אם כך לא רק להכיר היטב את כל ההגדרות הללו ואת רוב האובייקטים הנכללים בהן, אלא גם לגלות יצירתיות ומעוף משפטי במקרים בהם מתגלעות מחלוקות הנוגעות לאופי אובייקטים מסוימים.

יש לזכור ששווים של אובייקטים יכול להגיע לסכומי עתק ולכן יש להתייחס ברצינות הנדרשת לכל אובייקט בנפרד.

מדוע חשוב לבחור עורך דין מקרקעין מקצועי?

כעת אחרי שמובנת המורכבות של תחום הנדל"ן וההיבטים הרבים אליהם נדרש להתייחס עורך דין מקרקעין, מובן גם מדוע חשוב לבחור עו״ד מקרקעין מקצועי, אמין ומנוסה.

בדרך כלל, מדובר בעסקה הגדולה והחשובה ביותר שהאדם יבצע בחייו ולכן, הוא זקוק לליווי של איש מקצוע שיהיה בקיא בכל שלבי התהליך, שעשויים אף לקחת שנים.

עורך דין נדל"ן מקצועי יגן וישמור על האינטרסים שלכם בעסקה ויוודא כי היא הוגנת וכי אתם לא יוצאים מקופחים.

כשמדובר בסכומי עתק כמו בעסקאות נדל"ן האינטרסים האלו משמעותיים פי כמה.

גם אם אתם כבר מתגוררים בנכס ומצאתם בו ליקויי בניה, אתם צריכים לפנות לקבלת שירות של עורך דין ליקויי בניה, שהוא בעצם עורך דין מקרקעין, אשר יקשר אתכם עם שמאי לקבלת הערכה על הנזק ויכין את הקרקע המשפטית לקראת פניה לקבלן המבצע ואף הגשת תביעה במידת הצורך.

האמת העגומה היא, שרוב עסקות הנדל"ן שנכשלות בארץ הן כאלו שלא כללו ליווי צמוד של עו״ד מקרקעין.

אנשים לפעמים מנסים לחסוך על עורך דין ובסופו של דבר חוטאים למטרה הזו כשהם מפסידים את כל הונם בעסקה מפוקפקת בה לא היה אף אחד שיעמוד על הזכויות שלהם.

איפה בארץ תמצאו עורך דין מקרקעין?

ניתן למצוא עורך דין מקרקעין כמעט בכל מקום בארץ: תל אביב, המרכז, הצפון, הדרום, ירושלים וכדומה. מדובר בתחום עיסוק פופולארי בקרב עורכי הדין ולכן לא אמורה להיות לכם בעיה למצוא עורך דין מקרקעין בכל מקום בו אתם נמצאים.

אולם, שימו לב: לא כל עורך דין נדל"ן זהה ברמתו המקצועית לקולגות שלו. לכן, אם אתם מוצאים עורך דין מקרקעין שעושה עליכם רושם חיובי, שווה להרחיק ולנסוע עד אליו גם אם הוא מרוחק מהאזור בו אתם נמצאים.

כך למשל אם מצאתם עורך דין מקרקעין מעולה באשדוד אבל אתם מתגוררים דווקא בירושלים, שווה לשקול לחיוב את הנסיעות עד אליו ובחזרה ובתמורה לכך תקבלו שירות מעורך דין מעולה שיגן על האינטרסים שלכם בתהליך, ינחה אתכם ויוביל לסגירה מוצלחת של העסקה.

הכסף שתוציאו על נסיעות והזמן שתבלו בדרכים הם בטלים בשישים אל מול הסכומים הגבוהים שעורך הדין יכול לחסוך לכם, אם יבצע את עבודתו כראוי.

כך תבחרו עורך דין מקרקעין מומלץ

יש כמה דרכים למצוא עורך דין מקרקעין מומלץ, כשהעיקרית והפשוטה מבניהן היא פשוט לבצע תחקיר קטן אודות פסקי הדין בהם מצוין שמו של עורך הדין המבוקש.

פסקי דין הם כמו "תיק העבודות" של כל עורך דין נדל"ן והם מציגים בצורה ברורה ואובייקטיבית את ההסכמים המשפטיים והמהלכים שהתבצעו בבית המשפט, כך שאתם יכולים להסיק מהם לגבי התנהלותו וסיכויי ההצלחה של עורך דין נדל"ן מסוים.

למרבה השמחה, רוב פסקי הדין מופיעים בצורה גלויה באתרי אינטרנט המיועדים לנושא ולכן אין בעיה להיחשף אליהם ולקרוא אודות העבודה המשפטית של אותו עורך דין מקרקעין.

עורך דין מקרקעין בירושלים

דרך אמינה נוספת היא להתייעץ עם מכרים שכבר השתמשו בשירות של עורך דין בירושלים ולשמוע מהם מה דעתם על עורך הדין שליווה אותם.

פידבקים חיוביים הם הרבה פעמים האינדיקטור הטוב ביותר לעבודתו של עורך דין מקרקעין.

שלא כמו פסקי דין, המציגים רק את התוצאה הסופית, חוות דעת אותנטיות יכולות להתייחס לתהליך כמכלול, כולל היחס של עורך הדין ללקוחותיו, ההתנהלות שלו בבית המשפט, היכולת שלו לנסח חוזים מורכבים ועוד.

בנוסף להתייעצות עם מכרים אתם יכולים לבצע חיפוש ברשתות החברתיות ולבדוק האם יש שמות של עורכי דין שעולים לחיוב או לשלילה באופן תדיר.

במידת הצורך, התייעצו עם גולשים אחרים לגבי עורך דין ספציפי, על-מנת לקבל תמונה ברורה יותר על אופי העבודה שלו.

יחד עם כל ההמלצות הללו, מומלץ גם לראיין את עורך הדין ולהבין האם הוא ואתם "משדרים על אותו גל", אם יש כימיה והאם אתם מרגישים שהוא אדם רציני ואמין. בהתחשב במורכבות הפיננסית והלוגיסטית של עסקאות מקרקעין, ראיון כזה הוא לגיטימי לגמרי והוא מאפשר לכם לדייק את הבחירה שלכם.

כשבוחרים עורך דין מקרקעין השוואת מחירים היא פעולה הכרחית

כמו בכל בחירה של כל בעל מקצוע, גם במקרה של עורך דין מקרקעין רצוי לבצע סקר שוק בסיסי לפני שפונים למישהו מסוים.

סקר שוק כזה מאפשר לכם לגלות רמאות במקרה הרע ובמקרה היותר טוב, לתת לכם אומדן על העלויות של עורך דין מקרקעין ולסייע לכם להתכונן לכך מבחינת תקציב.

המחיר של פגישת ייעוץ ראשונית ינוע בדרך כלל בין כמה מאות שקלים לבין 1200 ₪ ויש לקחת בחשבון שידרשו פגישות נוספות, כמו גם שכר טרחה עבור פעולות שונות שמבצע עורך הדין: הכנת תצהירים, הכנה וכתיבה של חוות דעת משפטית, טיפול בתיקי תביעות ועוד.

בנוסף, יתכנו עמלות על עסקאות הכוללות מכירה וקניה של נכסים וייצוג משפטי בתביעות.

המחירים משתנים בין עו״ד מקרקעין אחד למשנהו ולכן מומלץ לברר מראש את המחירון של כל עורך דין מקרקעין שאתם פונים אליו.

איך לבחור עורך דין מקרקעין?
איך לבחור עורך דין מקרקעין?

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.

שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

איך לבחור עורך דין מקרקעין?
הגנת אמת

הגנת אמת

חופש הביטוי הוא זכות יסודית המאפשרת לאנשים להביע דעות ולנהל שיח פתוח. עם זאת, פרסום דברים פוגעניים עלול להוות לשון הרע ולגרור תביעה משפטית. במקרים

קרא עוד »
הוצאת דיבה בפייסבוק 

הוצאת דיבה בפייסבוק 

פייסבוק הפכה לפלטפורמה מרכזית לביטוי אישי, שיתוף מידע ותקשורת חברתית. עם זאת, קלות הפרסום ברשת עלולה להוביל להפצת דברי לשון הרע, שעלולים לפגוע קשות בשמו

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.