תקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה)

רכישת נכס מקרקעין עשויה להביא עמה הזדמנויות רבות לשיפור תנאי חייו של הרוכש ולאפשר לו ליהנות מדיור קבע או מהזדמנויות פז להשקעה שיאפשרו לו ולמשפחתו יציבות כלכלית.

עם זאת, פעמים רבות מהווה לו תקנות מיסוי מקרקעין לרועץ. כאשר שיעורי המס על עסקת מקרקעין עשויים להגיע לפעמים עד ל-50% מערך הנכס, מתחוור עד כמה חשוב לגייס את כל האמצעים העומדים לרשותך, לבחון את אפשרויותיך ולהימנע מטעויות שעשויות להשאיר אותך עם חיובי מס גבוהים מאוד שלא בצדק.

כדי להבטיח תכנון מס יעיל ומדויק בכל עסקת מקרקעין, יש לפנות לעורך דין המתמחה במיסוי מקרקעין שיסייע לך לבחון את כל הקריטריונים העומדים לרשותך לקבלת הנחות או פטור ממיסוי מקרקעין ולקבוע את שיעורי המס המדויקים למקרה שלך על פי התקנות החלות על מיסוי מקרקעין.

כל המיסים החלים על עסקת מקרקעין

במהלך עסקת מקרקעין, קיימים מספר סוגי מיסים שחשוב להכיר וללמוד היטב כיצד הם חלים עליך.

מס שבח

מס השבח מוטל על הרווח ההוני שנוצר במהלך מכירת נכס מקרקעין. במקרים רבים, עשוי לעלות ערך הנכס.

על ההפרש שנוצר בין סכום הרכישה לסכום המכירה, חל מיסוי גבוה למדי המכונה מס שבח.

אם בעבר היו יכולים בעלי דירה שנייה ליהנות מפטור ממס שבח במידה והדירה נמכרת במרווח של ארבע שנים מהדירה הקודמת שהייתה ברשותם, הרי שכיום בוטלה הטבה זו וכל בעלי המקרקעין חייבים במס שבח בשיעור של 25%.

כך למשל, במידה ורכשנו דירה בסכום של 1.4 מיליון ₪ ולאחר ביצוע שיפוצים בנכס ותוכנית פיתוח אזורי שחלה באזור הנכס, נמכרה הדירה ב-2 מיליון ₪, יוטל מס השבח על 600,000 ₪ המהווים את ההפרש. כלומר, מס שבח בסכום של 150,000 ₪.

במקרים מסוימים, מכירת דירה עשויה להיות פטורה ממס זה. מכירת דירה המשמשת למגורים אשר בנייתה אך הסתיימה, תהיה פטורה ממס שבח.

גם מכירתה של דירת מגורים מזכה תהיה פטורה ממס זה, כאשר ההגדרה לדירה כזו היא דירה אשר שימשה בלפחות מ-50% משטחה למגורים בארבע השנים שלפני מכירתה.

ישנם כמה מבנים נוספים המוגדרים כדירה מזכה, אודותיהם יש להיוועץ בעורך דין מיסוי מקרקעין.

על מנת לזכות בפטור זה, יש להגיש בקשה ולהבטיח כי תנוסח על פי תקנות מיסוי מקרקעין הקבועות בחוק ותכיל עילות רלוונטיות.

תקנות מיסוי מקרקעין

 מס רכישה

מיסוי המקרקעין, אמנם, אינו פוסח גם על הרוכש. בעת רכישת נכס, יחויב גם הרוכש בתשלום מס בשיעור מדורג בהתאם לשווי הנכס. במקרים רבים, אמנם, ניתן לקבל פטור ממס רכישה.

כך למשל, דירת מגורים ראשונה לא תחויב במס רכישה עד סכום המתעדכן מידי שנה ודירת מגורים שנייה אשר מהווה שיפור דיור, תהיה פטורה אף היא במידה ויתחייב הרוכש למכור את הדירה הראשונה תוך שנתיים ממועד הרכישה.  

כמו כן, עולים חדשים, תושבים חוזרים, בעלי תעודת נכה, משפחות שכולות ונפגעי פעולות איבה זכאים להנחה משמעותית ויחויבו במס רכישה בשיעור של 0.5% בלבד.

מיסי נדל"ן נוספים שאינם נהוגים עוד

בעבר, היה נהוג גם מס מכירה בשיעור של 2.5 אחוזים אשר בוטל במסגרת חוק ההסדרים לפני מעל עשור עקב ביקורת ציבורית ועקב ההכנסות הזעומות שסיפק למדינה ממילא.

ידע הוא כוח

קביעת שיעורי המס בעסקאות מקרקעין עשויה להיות מורכבת למדי וכוללת קריטריונים רבים במגוון תחומים.

כדי לוודא כי אנו משלמים רק את שיעורי המס אשר אנו חייבים על פי חוק וכדי להימנע מאירועים בלתי נעימים שעשויים להסתכם בתשלומים מיותרים בסכומים גבוהים מאוד, חשוב מאוד לרכוש את כל הידע הרלוונטי.

ייעוץ מקצועי מעורך דין המתמחה בתקנות מיסוי מקרקעין, עשוי להתברר בסופה של העסקה כהשקעה משתלמת מאוד שתאפשר לך לבצע עסקאות מקרקעין הממקסמות את הרווח שלך באופן משמעותי.

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.

 

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.

שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

רכישת דירה בירושלים - תקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה)
פיצוי עוגמת נפש

פיצוי עוגמת נפש

כאשר אדם חווה פגיעה רגשית או תסכול רב עקב התנהגות לא ראויה של חברו, הוא עשוי לשקול את הגשתה של תביעה אזרחית לקבלת פיצוי עוגמת

קרא עוד »
עורך דין הוצאת דיבה

עורך דין הוצאת דיבה

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כל אחד עלול למצוא את עצמו נפגע מהוצאת דיבה או מואשם בהשמצה. מהי הוצאת דיבה על פי החוק הישראלי? מה תפקידו

קרא עוד »
הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה היא תופעה חמורה הפוגעת בזכותו הבסיסית של אדם לכבוד ושם טוב. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, לא אחת נגרמת בעקבות הוצאת דיבה פגיעה בשם

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.