בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל

תיק הוצאה לפועל יכול להיות סיוט מתמשך עבור החייב, ולהביא לעיקולים, הגבלות ולחץ בלתי פוסק. אך גם אם נדמה שאין מוצא, חשוב לדעת שקיימת אפשרות להגיש בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל ולהשיב לעצמכם את השליטה על החיים. במאמר זה נסביר מתי ניתן להגיש בקשה כזו ומה הדרך הנכונה לעשות זאת.

 

התרחישים שבהם ניתן להגיש בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל

קיימים שלושה תרחישים שבהם ניתן להביא לסגירת תיק הוצאה לפועל. שניים מהם מתרחשים באופן אוטומטי, ללא צורך בפעולה יזומה של החייב, ואילו השלישי (שעליו נרחיב בהמשך) מצריך הגשת בקשה לסגירת התיק על ידי החייב:

  1. סגירה אוטומטית של התיק: כאשר החייב פרע את מלוא החוב הרשום בתיק, או שבוצע במלואו פסק הדין נשוא התיק (במקרה של פסק דין שאינו כספי), לשכת ההוצאה לפועל תסגור את התיק מיוזמתה ותיידע את הצדדים על כך.
  2. סגירה עקב חוסר מעש: על פי תקנה 126(ד), אם חלפו שנתיים מאז בוצעה פעולה אחרונה כלשהי בתיק, לשכת ההוצאה לפועל תשלח התראה לזוכה ולחייב על כוונתה לסגור את התיק בשל חוסר מעש. אם הזוכה לא יגיב תוך 30 יום, התיק ייסגר. יש לציין שגם החייב רשאי לעתור לסגירת התיק מחמת חוסר מעש, בתנאי שהזוכה לא פעל בתיק במשך שנתיים. מומלץ לחייב לדרוש את סגירת התיק באופן נחרץ ומיידי, לפני שהזוכה יתעורר לפעולה.
  3. הגשת בקשה לסגירה: במקרה שהחייב מגיש בקשה מנומקת לסגירת התיק, בהתבסס על עילות משפטיות שונות כפי שיפורט בהמשך, ונמצא שהוא אכן עומד בתנאים לסגירה.

 

העילות המצדיקות סגירת תיק הוצאה לפועל לבקשת החייב

הגשת בקשה לסגירת תיק בהוצאה לפועל, יכולה להתאפשר תחת אחת מהעילות הבאות:

  • הגעה להסדר פרטני עם הזוכה מחוץ להוצאה לפועל – כשהחייב והזוכה (בעל החוב) מגיעים לכדי הסכמה על תנאים לסילוק החוב, שעשויים להיות שונים מהתנאים שהיו נקבעים בהליך ההוצאה לפועל, ניתן להגיש בקשה לסגירת התיק על בסיס ההסדר שהושג.
  • קיום מלוא הדרישות שנקבעו בפסק הדין – אם תיק ההוצאה לפועל נפתח בעקבות פסק דין, החייב רשאי להציג בפני הלשכה הוכחות לכך שמילא את חובותיו כנדרש, ולבקש את סגירת התיק. זאת, במיוחד כאשר הלשכה מתעכבת בסגירה או שאינה מודעת לעמידה בתנאי פסק הדין.
  • קבלת התנגדות לביצוע שטר או לתביעה על סכום קצוב – אם הוגשה התנגדות לחוב והתקבלה על ידי הגורמים המוסמכים, ניתן להסתמך עליה כעילה לבקשת סגירת תיק ההוצאה לפועל.
  • הוכחת טענת "פרעתי" – טענה זו משמעה שהחייב שילם את החוב כבר, ושהתיק נפתח בטעות או בזדון מצד הזוכה, או לחלופין שהחוב הרשום בתיק אינו נכון. על החייב להציג ראיות התומכות בטענתו. אם הטענה מתקבלת, הדבר מוביל לסגירת תיק ההוצאה לפועל.

 

אילו מסמכים יש לצרף לבקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל?

בעת הגשת בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל, יש לצרף אסמכתאות התומכות בנימוקים המפורטים בבקשה. סוג המסמכים הנדרשים תלוי במהות הטיעון ובאופי החוב הספציפי. לדוגמה, ניתן לצרף אישורים מהבנק על ביצוע העברות כספיות, תיעוד המעיד על קיום תנאי פסק דין וכדומה. מומלץ להיוועץ בעורך דין טרם משלוח המסמכים, על מנת לוודא שלא הושמט דבר וכי המסמכים שנבחרו אכן הולמים את מטרת הבקשה.

 

חשיבות ההיוועצות בעורך דין בטרם הגשת בקשה לרשם ההוצאה לפועל

הגשת בקשה לרשם ההוצאה לפועל כמוה כמסירת גרסתכם העובדתית לאירועים הרלוונטיים. לפיכך, מומלץ ביותר להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום ההוצאה לפועל, אשר ינחה אתכם ויסביר מה ראוי לכלול בבקשה ומה לא. חשוב לזכור כי שינוי הגרסה העובדתית שמסרתם עלול להוביל להאשמתכם ב"מסירת גרסאות סותרות", דבר שעשוי לפגוע באמינות שיקנה רשם ההוצאה לפועל לטיעוניכם המשפטיים.

מסיבות אלו, אנו ממליצים בחום לכל מי שמצוי בהליכי הוצאה לפועל לפנות אל עורך דין חובות בעל ניסיון בתחום ייצוג חייבים בהוצאה לפועל. לפרטים נוספים – פנו כעת למשרד עו"ד שמעון האן.

 

לסיכום

הליך סגירת תיק בהוצאה לפועל הוא מורכב ודורש מומחיות משפטית על מנת להביא לתוצאה המיטבית עבור החייב. בין אם מדובר בהגעה להסדר עם הזוכה, הוכחת קיום תנאי פסק הדין, התנגדות מוצדקת לחוב או טענת פרעתי – חשוב להיוועץ בעורך דין חובות המיומן בייצוג חייבים, אשר ידע להתאים את הבקשה לנסיבות הספציפיות ולהציג את הטיעונים באופן המשכנע ביותר.

עורך דין שמעון האן הוא עורך דין הוצאה לפועל מנוסה שליווה לקוחות רבים בהצלחה בתהליך סגירת תיקי הוצאה לפועל. אם גם אתם מעוניינים לסגור תיק ולפתוח דף חדש, אל תהססו ליצור קשר כעת עם משרד עו"ד ונוטריון שמעון האן לקבלת ייעוץ וסיוע מקצועי בהתמודדות עם חובותיכם.

 

שאלות ותשובות בנושא בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל

שאלות ותשובות:

כאשר תיק נסגר בהוצאה לפועל, הדבר מוביל למחיקתו ממערכת ההוצאה לפועל. כתוצאה מכך, מבוטלים, בין השאר, כל צעדי הגבייה שננקטו כנגד החייב בגין אותו תיק.

לאחר הגשת בקשה לסגירת תיק בהוצאה לפועל, היא מועברת לבחינתו של רשם ההוצאה לפועל, אשר נדרש לשקול אותה ולספק מענה מנומק בתוך פרק זמן של 45 יום.

קיימת אפשרות להגיש בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל גם אם החוב לא שולם במלואו, וזאת בתנאי שהושג הסכם עם הזוכה לגבי תנאי פירעון יתרת החוב. תרחיש נוסף שבו תיק הוצאה לפועל עשוי להיסגר על אף שהחייב לא שילם את מלוא חובו לזוכה, הוא במקרה של סגירת התיק מחמת חוסר מעש מצד הזוכה.

ככלל, רשם ההוצאה לפועל יטה שלא לאשר סגירת תיק הוצאה לפועל שעניינו חוב מזונות פעיל, כלומר כזה שממשיך להצטבר מדי חודש. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם ניתן יהיה לסגור תיק שכזה, למשל אם הזוכה (האם הגרושה) מסכימה לכך, או במצב שבו החוב שבגינו נפתח התיק כבר שולם במלואו וילדי החייב הפכו לבגירים, כך שאין יותר חיוב חודשי שוטף. בנוסף, סגירת תיק מזונות תתאפשר אם ניתנה הוראה שיפוטית מפורשת בדבר הפטר מחובות אלה (הוראה מסוג זה יכולה להינתן במסגרת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי).

 

בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל
בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל
Picture of שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שי סולטן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
Moran-Lee Kogan
Moran-Lee Kogan
משרד תותח על! יחס אישי וסופר מקצועי
Kobi Halifa
Kobi Halifa
שמי נטלי חליפה קיבלתי שירות מעו"ד נמרוד האן טיפל בי בצורה הכי טובה מדוייקת עם המון איכפתיות ממליצה בחוםם
אור רחמני
אור רחמני
ממליצה בחום!!!הייתי קרוב ל10 שנים בחובות להוצאה לפועל עד שהכרתי את שמעון.שמעון עזר לי לסגור חוב עצום במחיר מצחיק.מעבר למקצועיות המדהימה מדובר בבנאדם מדהים,ישר והגון!תודה רבה כל הכל אין כמוכם בעולם!!
בשמת רוטליין
בשמת רוטליין
פניתי לעו״ד נמרוד האן במצוקה ותסכול קשים, נמרוד קודם כל הקשיב לי במלוא תשומת הלב, הכיל והרגיע אותי מהשניה הראשונה.נתן לי תחושה שאיכפת לו מהמקרה שלי על אף אינספור המקרים ששומע כל יום.דאג להסביר לי על כל ההליך בפרטי פרטים וכמובן פתר לי את הבעיה ! מומלץ בחום רב;)
Eliav Bar-El
Eliav Bar-El
משרד מקצועי ומוערך! מאד מלווים ועוזרים. ממליץ בחום!
רחל רבינוביץ
רחל רבינוביץ
משרד מדהים, אנשים מוכשרים אחד אחד. ממליצה בחום!
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
הדבר החשוב ביותר הוא אנושיותתודה רבה לכם על טיפול מסור ואכפתי, תמיד כאן לייעוץ והכוונה, לא דוחים אותך ומספרים סיפורים אלא עושים עבודה מקצועית ויסודיתממליץ בחום
עדי טדגי
עדי טדגי
תודה ענקית על יחס אישי שירות אדיב ומקצועי ביותר!
צביקה אברמוב
צביקה אברמוב
יחס אישי גבוהה לאורך כל התהליך תודה רבה
אבי טולדנו
אבי טולדנו
מקצוענים! חדים!סבלניים וחדורי מטרה, זמינים בכל שעה.אין מה להוסיף. ממליץ מאוד...
Osher Bogala
Osher Bogala
שירות מעולה מעדכנים מהר ועובדים מעולה
Martin Bartos
Martin Bartos
I can only recommend Nimrod services. His approach, performance and professionalism was astonishing.
עדיה נגר
עדיה נגר
צוות מקצועי ומסור, זמינות גבוהה.סבלנות אין סופית ובפרט לעו״ד נמרוד האן.
Gali Tal
Gali Tal
פניתי למשרד של שמעון בבקשה למכתב התראה דחוף. נמרוד, בנו של שמעון פנה לי אלי חזרה כבר באותו היום והיה מוכן לחכות בשביל עד מאוחר כדי שנוכל לתקתק את המכתב. עברנו על הטפסים ביחד.מאוד מקצועיים, זמינים והסבירו לי הכל. מאוד נהנתי לעבוד עם נמרוד ונהנתי להרגיש שבאמת מתייחסים לבעיה שלי ועושים מה שדרוש כדי לטפל בה. תודה❣️
Rami Parham
Rami Parham
נמרוד האן הוא בחור מקצועי ואדיב והיה לי תענוג לעבוד איתו!!
רחלי פוצצו
רחלי פוצצו
יישר כוח! שמעון האן עורך דין אחד ויחיד!תודה על הביטחון והטיפול המסור!
netanel neti
netanel neti
יחס אישי , מקצועיות , ויכולת ייצוג נדירה. ממליץ בחום
Ella Hoffman
Ella Hoffman
This law firm is not only professional, but they are kind and experts in their fields. I highly recommend!
Amit
Amit
מקום שהפך להיות בית למקרים משפטיים.מקצועיים, תמיד עוזרים, נותנים את הנשמה בכל קייס.ומחירים הרבה יותר הוגנים משאר עורכי הדין שהשוואתי.אל תסגרו עורך דין לפני שאתם מקבלים מהם הצעת מחיר!!!תודה רבה (:
Nir Shiloni
Nir Shiloni
שמעון האן איש אמת עו"ד בחסד ויהודי טוב לבמקצוען אמיתי תענוג לעבוד יחד💪😄👌וגם רויטל מרוקו על הכיפאק
Miriam Fekete
Miriam Fekete
ממליץ בחום! לא תמצאו עו"ד מסור יותר, שכל מה שמעניין אותו הוא 'אתם', ורק אתם!
הביקורות הבאות
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 33 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.