שאלות ותשובות נפוצות במיסוי מקרקעין – מס רכישה ומס שבח

לשאלה: לפי מה שקראתי, שליש דירה אינו נחשב ל – "דירה" לצורכי מס שבח ולמעשה מאפשר קבלת פטור. מה קורה אם ברשותי דירה מלאה שרשומה על שמי – דירת מגורים והיא הייתה ברשותי שנתיים וחצי ובנוסף, עוד שתי דירות שיש לי שליש בכל אחת מהן. כעת, אני עומד למכור את הדירה שכולה נמצאת בבעלותי ב כ- 3 מיליון ₪, האם אצטרך לשלם מס שבח?

תשובה:  בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין, זכויות בעלות על שליש בדירת מגורים לא נחשבת בעלות על דירת מגורים בעת מכירתה של הדירה העיקרית ולכן לא תהווה מכשול לצורך קבלת הפטור ממס שבח. קיים חריג במקרה בו הדירות הן באותו הבניין ובמקרה זה,, מיסוי מקרקעין, בחלק מהמקרים, יחשיב את חלקי הדירות כדירה אחת. אתה בכל מקרה מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מידי עורך דין מיסוי מנוסה לבדיקה מי פטור ממס שבח, שכן לכל כלל יש יוצא מן הכלל.

פטור ממס רכישה לבן זוג

שאלה: אני ואשתי מתכוונים לרכוש דירה יד שנייה, כאשר לאשתי יש דירה איתה הגיעה לנישואין והיא רשומה אך ורק על שמה, לכן עבורה מדובר בדירה שנייה ועבורי בראשונה.
האם נהיה צריכים שנינו לשלם מס רכישה שנינו או שרק היא? בנוסף הבן שלנו בן ה -3  הינו בעל  נכות  100%, האם ישנה הנחה במס רכישה כאשר הילד מוכר כנכה 100 אחוזים?

תשובה: אלו התנאים והנתונים שצריכים להתקיים:

  • מצב שבו אחד מבני הזוג מגיע לנישואין עם דירה  למגורים. בבעלותו. 
  •  בני הזוג חתמו על הסכם ממון.
  •  בני הזוג מתנהלים מעשית תוך הפרדה רכושית בהתאם למתואר בהסכם הממון.

לגבי השאלה השנייה:

בהתאם לחוק ולפסיקה, ילד קטין שרוכש דירה והוריו ייחשבו כמוכר אחד. החריג הינו שלפי תקנה 11 בתקנות מיסוי מקרקעין – שבח ורכישה ומס רכישה. הורים לילד שמקבל קצבת ילד נכה עשויים להיות זכאים לקבל הנחה במס רכישה וליהנות ממס רכישה בשיעור מופחת של 0.5%  בלבד בעת קניית דירה למגורים של הילד. בכל מקרה מומלץ ליצור איתי קשר ואבדוק כיצד אוכל לעזור. משרד עורכי דין ונוטריון שמעון האן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים בתחום מיסוי מקרקעין מס שבח, מס שבח דירה, מס רכישה מיסוי מקרקעין ועוד ומעניק ייעוץ וליווי לצורך קבלת פטור והנחות בתשלום המס בהתאם לנסיבות המקרה.

אישורי מיסים

שאלה: חוזה חכירה ראשוני תקף ל-  49 שנה וכולל אופציית הארכה ל – 49 שנים נוספות וזאת ללא תשלום תמורה. על מנת לרשום בטאבו את ההארכה נדרש להמציא אישורי מיסים, האם ייתכן שנצטרך לשלם מיסים בגין ההארכה הזו, כלומר האם ישנה חבות מס?

תשובה: כפי שאני מבין את שאלתך, הכוונה הינה לאישור עירייה לטאבו שהמשמעות שלו הינה שאין לך חוב ארנונה. נושא המיסוי באופן כללי ותחום מיסוי מקרקעין בפרט, משתנים בהתאם לנסיבות של כל מקרה ולכן רצוי  להתייעץ עם עורך דין מיסוי מקרקעין מומחה. עורך דין שמעון האן מספק שירותי ייעוץ וליווי בתחום מיסוי מקרקעין – מס שבח ורכישה וישמח לבצע עבורך את כל הבדיקות הנדרשות באחריות , מקצועיות ויחס אישי. משרדנו מלווה ומוביל עסקאות רבות במשק מצד הרוכשים ומצד הקונים, כאשר תכנון מס נכון עשוי להקנות פטורים שונים והנחות בסכומים משמעותיים.

שאלה: אני יורשת של שתי דירות ומעוניינת למכור את אחת מהן. והבנתי שיהיה עליי לשלם מס שבח, אך איני יודעת באיזה סכום הורי רכשו את הדירה לפני כ – 60 שנה וגם בטאבו ובמיסוי מקרקעין לא קיים מידע זה משום שהוא ישן. מה עושים במצב שכזה ואיך אוכל לדעת עוד בטרם המכירה האם כדאי לי למוכרה?

תשובה: ניתן לבצע חישוב ריאלי של ערכה של הרכישה ולאחר מכן לחשב בהתאם לחוק מיסוי  מקרקעין. סביר להניח שמס השבח יחושב על פי עיקרון רציפות המס. שימי לב שבמצבים מסוימים קיימים פטורים ומומלץ לבדוק היטב לפני שפועלים. את מוזמנת לפנות למשרדי, כך שנוכל לשמור עלייך מפני ביצוע  של טעויות מס יקרות ומשמעותיות. חשוב להבין שתחום המיסוי באופן כללי ובפרט מיסוי מקרקעין, משתנים ממקרה למקרה ומשום כך מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיסוי מקרקעין מנוסה. 

שאלה: לפני שנה רכשתי דירה שנייה וזאת מתוך כוונה למכור את הדירה הראשונה שנמצאת ברשותי. בשלב מסוים, שילמתי את ההפרש שבין המס על דירה יחידה למס על דירה שניה. כעת מכרתי את דירתי הראשונה וקיבלתי מכתב בו נאמר שמגיע לי החזר מס ושעלי לספק פרטים של חשבון הבנק. השאלה שלי הינה, לאורך כמה זמן אוכל להמשיך לצבור ריבית והצמדה על הסכום המדובר וזאת תוך התחשבות בכך שבמכתב מצוין שהריבית וההצמדה נצברות עד ליום התשלום.

תשובה: בהחלט מומלץ במקרה זה לפעול מהר על מנת לקבל את הכסף שמגיע לך.

מס מכירה על דירה בחו"ל

שאלה: לפני שהכרנו בן זוגי גר בחו"ל והוא נולד במדינה זרה. לפני כ- 12 שנה הכרנו והתחלנו בתהליך מעבר לישראל ובסופו, לפני כ-4 שנים הוא קיבל אזרחות. בן הזוג שלי קיבל דירה בירושה מאביו לפני שהכרנו ולפני שהוא נהפך לאזרח ישראלי -לפני 20 שנה לערך.
הדירה לא שימשה מעולם להכנסה או השקעה ולא הושכרה. כיום אנחנו גרים בישראל ומעוניינים למכור את הדירה ולהעביר את הכסף לישראל וזאת על מנת שנוכל לקנות בית בישראל. האם בן זוגי יידרש לשלם מס מכירה על הבית שברשותו מהתקופה לפני שנהיה אזרח ישראל ? הבית הזה לא נרכש לצורך השקעה  ולא הושכר ונשמע לי שאין היגיון בכך שנצטרך לשלם מס על העברת הכסף ממכירת הדירה הזו, דירה שהייתה שלו עוד לפני שנים רבות ושאין לה  קשר לישראל.  חשוב לציין שאין ברשותנו נכס אחר. אשמח לקבלת מענה ומה מה אני אמורה להגיד לבנק בעת העברת הכסף?

תשובה: כל מקרה שנוגע לענייני מיסוי ובפרט כאשר מדובר במיסוי מקרקעין יש לבחון לגופו ובהתאם לנסיבות הספציפיות. משום כך, מומלץ להיוועץ עם עורך דין שמעון האן שהינו עורך דין מיסוי מקרקעין על מנת לבצע בדיקה יסודית ומעמיקה של פרטי המקרה ולהגיע להחלטה הנכונה. 

שאלות ותשובות נפוצות במיסוי מקרקעין
שאלות ותשובות נפוצות במיסוי מקרקעין

ט.ל.ח

אין לראות באמור כייעוץ משפטי ו/או תחליף לו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.

 

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה

שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

שאלות ותשובות מיסוי מקרקעין
פיצוי עוגמת נפש

פיצוי עוגמת נפש

כאשר אדם חווה פגיעה רגשית או תסכול רב עקב התנהגות לא ראויה של חברו, הוא עשוי לשקול את הגשתה של תביעה אזרחית לקבלת פיצוי עוגמת

קרא עוד »
עורך דין הוצאת דיבה

עורך דין הוצאת דיבה

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כל אחד עלול למצוא את עצמו נפגע מהוצאת דיבה או מואשם בהשמצה. מהי הוצאת דיבה על פי החוק הישראלי? מה תפקידו

קרא עוד »
הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה היא תופעה חמורה הפוגעת בזכותו הבסיסית של אדם לכבוד ושם טוב. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, לא אחת נגרמת בעקבות הוצאת דיבה פגיעה בשם

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.