פיצויים בגין הוצאת דיבה

הוצאת דיבה עלולה לפגוע קשות בשם הטוב, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. פגיעה זו עלולה להוביל להפסדים כספיים, לפגיעה במוניטין ואף לפגיעה בבריאות הנפש. במאמר זה נדון באתגר בהוכחת הפגיעה בשם הטוב במסגרת תביעת פיצויים בגין הוצאת דיבה, נסקור את האפשרות לתבוע פיצויים בגין הוצאת דיבה ללא הוכחת נזק ונלמד מהו גובה הפיצוי המקסימלי שניתן לתבוע במסגרת מסלול תביעה זה, הידוע כמסלול הפיצוי הסטטוטורי.

 

האתגר בהוכחת הפגיעה בשם הטוב במסגרת תביעת פיצויים בגין הוצאת דיבה

בעוד שבתביעות נזיקין מסוגים אחרים, ניתן להוכיח בקלות יחסית את הנזקים שבגינן נתבע הפיצוי, כמו שבר ברגל או הפסד ימי עבודה, הוכחת נזק מפגיעה בשם הטוב מהווה משימה מורכבת יותר.

הדבר מעלה מטבע הדברים, שאלות מורכבות, כמו: כיצד ניתן להוכיח שנגרם לתובע נזק ממשי בגין הפגיעה במוניטין שלו? כיצד ניתן לכמת את היקף הנזק הזה? התשובות לשאלות אלו הן למרבה הצער, לא פשוטות. אמנם במקרים מסוימים, הוצאת דיבה אכן מובילה לנזקים ברי הוכחה, כמו פיטורים מהעבודה כתוצאה מהשמצה. במקרים כאלה, ניתן לחשב בקלות את הפסד ההכנסה כתוצאה מהפיטורים. אך במקרים רבים, הפגיעה בשם הטוב עמוקה וסמויה יותר. היא עלולה לפגוע במוניטין של אדם, בקשריו החברתיים שלו ובביטחונו העצמי. קשה מאוד לכמת נזק מסוג זה במונחים כספיים.

לכן, חוק איסור לשון הרע קובע מסלול מיוחד המאפשר להגיש תביעת פיצויים בגין הוצאת דיבה ללא הוכחת נזק. הסדר זה נועד להגן על הזכות החשובה לשם הטוב, ומאפשר לכל אדם או ארגון לתבוע פיצויים גם במקרים קשים להוכחה. הנחת היסוד מאחורי פתרון משפטי זה היא שכל הוצאת דיבה היא בעלת פוטנציאל ממשי לפגיעה בשם הטוב, ועל כן מקימה לנפגע עילת תביעה נזיקית. כתוצאה מכך, אין צורך להוכיח את הנזק באופן ספציפי בתביעות פיצויים בגין הוצאת דיבה.

עם זאת, חשוב לציין כי תביעת פיצויים ללא הוכחת נזק אינה עניין פשוט כל כך. גם במקרים אלה, נדרש התובע להוכיח שהפרסום עולה כדי לשון הרע, על פי הגדרת המושג בחוק, ושהוא אכן פורסם באופן שתואם את הגדרת המונח פרסום מבחינה משפטית.

מסיבות אלו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה בתחום לשון הרע לפני הגשת תביעה, על מנת להעריך את הסיכויים להצלחה.

 

האם ניתן לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק בגין הוצאת דיבה?

כאמור לעיל, ניתן לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק במקרים של הוצאת דיבה, בהתאם לחוק איסור לשון הרע. עם זאת, חשוב לציין שזוהי אינה זכות מוחלטת. בתביעות הללו, חובת ההוכחה לקיומו של פרסום בתפוצה של למעלה מאדם אחד זולת הנפגע, מונחת על כתפיו של התובע.

כך גם החובה להוכיח כי הדברים שפורסמו – הם בבחינת הוצאת לשון הרע על פי הגדרתה בחוק איסור לשון הרע.

זאת ועוד – חשוב להיות מודעים לכך שהנתבע יכול להוכיח כי הפרסום עומד בהגדרה של "פרסום מותר" על פי החוק ו/או שקמות לו ההגנות שחוק לשון הרע קובע עבור מפרסמים. למשל, הגנת תום לב, או הגנת אמיתות הפרסום. במקרה כזה ייתכן שהתביעה תידחה.

פירוש הדבר הינו כי הבנת יסודות הפיצויים לנפגעים מהוצאת דיבה, שיימינג בפייסבוק ולשון הרע היא צעד ראשון חשוב, אך אינה מספיקה. ניהול תביעה מוצלחת מחייב ייעוץ משפטי מקצועי ומותאם אישית. על כן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה בתחום לשון הרע לפני הגשת תביעה, על מנת להעריך את הסיכויים להצלחת התיק וקבלת פיצוי ראוי במסגרת התביעה שלכם.

עורך דין דיבה מומחה יסייע לכם להגן על זכויותיכם ולמקסם את סיכויי ההצלחה שלכם.

 

כמה פיצויים בגין הוצאת דיבה ניתן לקבל ללא הוכחת נזק?

בשנת 1998 עבר חוק איסור לשון הרע תיקון משמעותי, במסגרת תיקון זה נוסף סעיף חדש, סעיף 7א', אשר שינה באופן ניכר את אופן פסיקת הפיצויים במקרים של הוצאת דיבה.

לפני תיקון זה, היה על אדם שנפגע מהוצאת דיבה להוכיח את הנזק שנגרם לו כתוצאה מהפרסום הפוגעני, על מנת לקבל פיצויים. אך כפי שציינו זה מכבר, הוכחת נזק כזה יכולה להיות קשה ומורכבת, ולעיתים אף בלתי אפשרית.

אולם התיקון לחוק שינה את המצב באופן מהותי. כעת, אדם שנפגע מהוצאת דיבה זכאי לפיצויים ללא צורך בהוכחת נזק, וזאת עד לסכום מקסימלי של כ- 80,000 ש"ח (נכון לשנת 2023).

ניתן אף לתבוע פיצוי כפול (כ- 160,000 ש"ח) אם הנפגע יוכיח שהאדם שפגע בשם הטוב שלו פעל בכוונת זדון לפגוע בו, ולא מתוך מניעים ענייניים. סכומים אלה צמודים אל מדד המחירים לצרכן מספטמבר 1998, וכפופים לעדכונים מעת לעת.

בקצרה, הוספת סעיף 7א' לחוק נועדה להקל על תובעים בתביעות לשון הרע, ולאפשר להם לקבל פיצויים גם במקרים בהם קשה או בלתי אפשרי להוכיח נזק ממשי. כתוצאה מכך, גדל משמעותית מספרן של תביעות לשון הרע, והחוק הפך לכלי יעיל יותר להגנה על שמם הטוב של אנשים וארגונים בישראל.

 

לסיכום – נפגעתם מהוצאת לשון הרע? אל תוותרו על זכאותכם לפיצויים בגין הוצאת דיבה!

במאמר זה עסקנו באפשרות להגשת תביעת פיצויים בגין הוצאת דיבה או לשון הרע בכל פלטפורמה אחרת. למדנו שניתן לתבוע פיצויים גם ללא הוכחת נזק עד תקרת הפיצוי הסטטוטורית, גובה הפיצוי בפועל נקבע על ידי בית המשפט בהתאם לנסיבות המקרה.

בכל מקרה, הבנת החוק וההתנהלות מול מערכת המשפט הן מורכבות, ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזיקין המתמחה בליווי תביעות דיבה ולשון הרע.

עו"ד שמעון האן, בעל ניסיון רב בליווי תובעים ונתבעים בתיקי הוצאת דיבה, יסייע לכם להבין את זכויותיכם, לגבש אסטרטגיה משפטית איתנה ולמצות את זכויותיכם במלואן.

אל תהססו לפנות אל משרדנו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי בתהליך להגנה על שמכם הטוב ומיצוי זכויותיכם!

 

פיצויים בגין הוצאת דיבה
פיצויים בגין הוצאת דיבה
Picture of שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שי סולטן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
Moran-Lee Kogan
Moran-Lee Kogan
משרד תותח על! יחס אישי וסופר מקצועי
Kobi Halifa
Kobi Halifa
שמי נטלי חליפה קיבלתי שירות מעו"ד נמרוד האן טיפל בי בצורה הכי טובה מדוייקת עם המון איכפתיות ממליצה בחוםם
אור רחמני
אור רחמני
ממליצה בחום!!!הייתי קרוב ל10 שנים בחובות להוצאה לפועל עד שהכרתי את שמעון.שמעון עזר לי לסגור חוב עצום במחיר מצחיק.מעבר למקצועיות המדהימה מדובר בבנאדם מדהים,ישר והגון!תודה רבה כל הכל אין כמוכם בעולם!!
בשמת רוטליין
בשמת רוטליין
פניתי לעו״ד נמרוד האן במצוקה ותסכול קשים, נמרוד קודם כל הקשיב לי במלוא תשומת הלב, הכיל והרגיע אותי מהשניה הראשונה.נתן לי תחושה שאיכפת לו מהמקרה שלי על אף אינספור המקרים ששומע כל יום.דאג להסביר לי על כל ההליך בפרטי פרטים וכמובן פתר לי את הבעיה ! מומלץ בחום רב;)
Eliav Bar-El
Eliav Bar-El
משרד מקצועי ומוערך! מאד מלווים ועוזרים. ממליץ בחום!
רחל רבינוביץ
רחל רבינוביץ
משרד מדהים, אנשים מוכשרים אחד אחד. ממליצה בחום!
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
הדבר החשוב ביותר הוא אנושיותתודה רבה לכם על טיפול מסור ואכפתי, תמיד כאן לייעוץ והכוונה, לא דוחים אותך ומספרים סיפורים אלא עושים עבודה מקצועית ויסודיתממליץ בחום
עדי טדגי
עדי טדגי
תודה ענקית על יחס אישי שירות אדיב ומקצועי ביותר!
צביקה אברמוב
צביקה אברמוב
יחס אישי גבוהה לאורך כל התהליך תודה רבה
אבי טולדנו
אבי טולדנו
מקצוענים! חדים!סבלניים וחדורי מטרה, זמינים בכל שעה.אין מה להוסיף. ממליץ מאוד...
Osher Bogala
Osher Bogala
שירות מעולה מעדכנים מהר ועובדים מעולה
Martin Bartos
Martin Bartos
I can only recommend Nimrod services. His approach, performance and professionalism was astonishing.
עדיה נגר
עדיה נגר
צוות מקצועי ומסור, זמינות גבוהה.סבלנות אין סופית ובפרט לעו״ד נמרוד האן.
Gali Tal
Gali Tal
פניתי למשרד של שמעון בבקשה למכתב התראה דחוף. נמרוד, בנו של שמעון פנה לי אלי חזרה כבר באותו היום והיה מוכן לחכות בשביל עד מאוחר כדי שנוכל לתקתק את המכתב. עברנו על הטפסים ביחד.מאוד מקצועיים, זמינים והסבירו לי הכל. מאוד נהנתי לעבוד עם נמרוד ונהנתי להרגיש שבאמת מתייחסים לבעיה שלי ועושים מה שדרוש כדי לטפל בה. תודה❣️
Rami Parham
Rami Parham
נמרוד האן הוא בחור מקצועי ואדיב והיה לי תענוג לעבוד איתו!!
רחלי פוצצו
רחלי פוצצו
יישר כוח! שמעון האן עורך דין אחד ויחיד!תודה על הביטחון והטיפול המסור!
netanel neti
netanel neti
יחס אישי , מקצועיות , ויכולת ייצוג נדירה. ממליץ בחום
Ella Hoffman
Ella Hoffman
This law firm is not only professional, but they are kind and experts in their fields. I highly recommend!
Amit
Amit
מקום שהפך להיות בית למקרים משפטיים.מקצועיים, תמיד עוזרים, נותנים את הנשמה בכל קייס.ומחירים הרבה יותר הוגנים משאר עורכי הדין שהשוואתי.אל תסגרו עורך דין לפני שאתם מקבלים מהם הצעת מחיר!!!תודה רבה (:
Nir Shiloni
Nir Shiloni
שמעון האן איש אמת עו"ד בחסד ויהודי טוב לבמקצוען אמיתי תענוג לעבוד יחד💪😄👌וגם רויטל מרוקו על הכיפאק
Miriam Fekete
Miriam Fekete
ממליץ בחום! לא תמצאו עו"ד מסור יותר, שכל מה שמעניין אותו הוא 'אתם', ורק אתם!
הביקורות הבאות
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 33 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.