זיכרון דברים למכירת דירה

זיכרון דברים הינו הסכם משפטי מחייב החתום בידי עורך דין מקרקעין.  החתימה על זיכרון דברים אמנם מחייבת, אך בדרך כלל וברוב המקרים הסכם זה אינו כולל את כל הסעיפים והתנאים עליהם הצדדים מבקשים להגיע להבנות ולהסכים. חשוב לדעת כי המועד להגשת ההודעה לרשות המס הוא יום הרכישה שמוגדר כיום החתימה על זיכרון הדברים או העברתו  של התשלום הראשון עבור הדירה –  הקודם מבניהם. זיכרון דברים למכירת דירה נועד לקצר את המועד שקובע לעניין מס הרכישה ובמידה ויאחרו הצדדים לדווח על העסקה, הם ייאלצו לשלם קנסות וריביות בגין האיחור. זיכרון דברים, הינו הסכם מסוג מסוים שנחתם בין המוכר לרוכשים. בהסכם זה מופיעים הפרטים של הקונים והמוכרים, הכתובת של הנכס, מספר הגוש והחלקה של נכס המקרקעין שאותו מעוניינים למכור, תאריך היעד שבו מוכרי הנכס מתכוונים לפנות אותו, המועד שבו הרוכשים יוכלו לעבור ולהתגורר בדירה ומחירו של הנכס.

המטרות והיתרונות של הסכם זיכרון דברים 

המטרה של הסכם זיכרון דברים למכירת דירה הינה הצהרה של שני הצדדים החתומים על ההסכם שאכן הם מעוניינים להוציא לפועל ולבצע את העסקה וזאת עוד טרם החתימה על חוזה מכירת דירה. מדובר בהסכם המיועד לפרק הזמן עד החתימה על חוזה מכר דירה. הסכם זיכרון דברים מספק ביטחון לכל צד בעסקה, שכן העסקה יוצאת לדרכה כבר באותו זמן ושלב ולא בשלב של חתימת החוזה, כלומר החתימה על זיכרון דברים למכירת דירה הינה חתימה שהמשמעות שלה הינה סוג של חוזה זמני.

ייעוץ ולווי משפטי מידי עורך דין מקרקעין בהליך מכירת דירה

הסכם זיכרון דברים עשוי להישמע תמים לחלוטין ובטוח, אולם יש בעיות שונות שעלולות לצוץ ולהופיע לאחר החתימה על ההסכם ולכן מומלץ לשכור את שירותיו ולהתייעץ עם עורך דין מקרקעין לפני שאתם מבצעים פעולה כלשהי וזאת בדומה למצב בו אתם אמורים להתייצב לפני שופט צבאי ובהחלט יש צורך להתייעץ עם עורך דין צבאי.

למה חשוב לשים לב לפני חתימה על זיכרון דברים?

במידה ואחד מהצדדים מתחרט בשלב כלשהו ומחליט שהוא מעוניין לחזור בו ולבטל את עסקת המכירה או הרכישה, עלולות להופיע בעיות מסוגים שונים. ישנן סיבות רבות ומגוונות לשני הצדדים להתחרט על החתימה שמאשרת את העסקה, לדוגמא, המוכר מקבל הצעות אטרקטיביות יותר ששוות לו יותר כסף, הקונים מגלים פרטים חדשים על הנכס, כגון חריגות בנייה הקיימות בנכס, פערים בין הדברים כפי שהוצגו במועד החתימה לבין  מצב הדירה בפועל ועוד. בשל סיבות אלה ואחרות, חשוב לנסח ולחתום על הסכם זיכרון דברים בליווי של עורך דין מקרקעין מנוסה ומיומן הבקיא ברזי החוק ובכל הסעיפים הרלוונטיים שאמורים להופיע בהסכם. עורך הדין ידאג לשמור ולהגן על האינטרסים החיוניים לכם ועל זכויותיכם וימנע הפתעות לא נעימות בהמשך הדרך, מחלוקות ועוגמת נפש העלולות להוביל לפיצוץ ולביטול העסקה. ישנם מקרים ומצבים בהם הצד השני בעסקה עדיין מעוניין בה ומקרים שכאלה עשויים להגיע לבית המשפט שיפסוק האם הסכם זיכרון הדברים אכן יכול להיות מבוטל ובאילו תנאים. לעומת זאת, יש מקרים שבהם הצד השני יסתפק בפיצויים כתוצאה מהנזקים שנגרמו לו בשל הפרת התחייבות והביטול של העסקה.

התנאים והמבחנים לניסוח הסכם זיכרון דברים מחייב

החתימה על הסכם זיכרון דברים בכתב לפני חתימה על חוזה מכר דירה, הינה, בדרך כלל, מחייבת, כאשר הצד שמפר את ההסכם עשוי להיות מחויב במתן פיצויים כלפי הצד שמקיים את ההסכם. משרד עורך דין מקרקעין בעל ניסיון ומוניטין בתחום נתקל, לא אחת, במצבים בהם צד לזיכרון הדברים לא היה מודע למשמעות החתימה ועד כמה היא מחייבת ולכן חשוב להדגיש כי זיכרון דברים הינו, בראש ובראשונה, מסמך והסכם בעל תוקף משפטי לכל דבר. 

מבחן דיני חוזים

התנאים והמבחנים לאכיפתו של ההסכם, על פי זיכרון דברים, מבוססים על מבחני דיני חוזים ועל חוק המקרקעין. השאלה שעל בית המשפט לשאול הינה האם הסכם זיכרון הדברים עומד במסוימות של חוק החוזים ובמבחני גמירות הדעת. במידה ויעמוד זיכרון הדברים בתנאים ובמבחנים אלו, הוא ייחשב ל – "מסמך בכתב" לפי סעיף 8 בחוק המקרקעין. עורך דין מקרקעין מנוסה ומומחה בתחום, יבדוק תחילה האם בעת החתימה על זיכרון הדברים הצדדים אכן גמרו בדעתם להתקשר ביניהם בהסכם, ולאחר מכן, האם הסכם זיכרון הדברים הינו מסוים ומפורט דיו, כלומר הוא כולל ומכיל את כל הפרטים הרלוונטיים והמהותיים לצורך הוצאת העסקה לפועל.

חוזה בעל תוקף משפטי

בית המשפט קבע שזיכרון דברים העוסק בתחום המקרקעין ייחשב כחוזה בעל תוקף רק במידה והוא עומד במבחני חוק החוזים:

  • גמירות דעת של שני הצדדים במועד החתימה על הסכם זיכרון הדברים.
  • מסוימות שמתבטאת בכך שהסכם זיכרון הדברים אכן כולל את כל הפרטים החיוניים והמהותיים לעסקה.
  • המסמך עומד בדרישת הכתב המהותי כפי שנדרש על פי סעיף 8 בחוק המקרקעין.

שמירה על האינטרסים והזכויות של המיוצג לפני חתימה על חוזה מכירת דירה

הסכם זיכרון דברים למכירת דירה נחתם מתוך כוונה ליצור מסמך מחייב ונוסחת הקשר בין הסכם זיכרון הדברים לבין חוזה מכירת דירה מסודר עליו אמורים לחתום הצדדים בעתיד. על מנת שמסמך זיכרון הדברים יהיה מנוסח בשפה משפטית ויהיה בעל תוקף משפטי, חשוב לקבל ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי מידי עורך דין מקרקעין בעל מומחיות וניסיון בתחום זה. עורך הדין מכיר היטב את רזי החוק ובקיא בכל הניואנסים הדקים ביותר, כך שהוא בעל הכישורים והיכולת לנסח את ההסכם בצורה נכונה, לעגן את כל הפרמטרים וההיבטים החשובים בסעיפים המופיעים ומנוסחים בצורה ברורה ומדויקת בהסכם ולהבטיח שמירה והגנה על האינטרסים והזכויות של המיוצג. 

משרד עורכי דין ונוטריון מוביל – ניסיון ויצירתיות מייצרים את ההבדל 

משרד עורך דין שמעון האן הינו משרד עורכי דין מוביל ובעל ניסיון עשיר במתן שירותים משפטיים במגוון תחומים בהם: מקרקעין, ליטיגציה, תביעות אזרחיות, חוזים, דיני ירושות וצוואות ועוד. משרדנו חרט דגלו שימת טובת הלקוח במרכז ובהתאם לכך נבנתה המערכת המקצועית במשרד כך שצוות עורכי הדין הפעיל במשרד הינו בעלי ידע וניסיון מקצועי עשיר ונרחב והיכרות יסודית ומעמיקה עם הסביבה העסקית והרגולטורית בה פועלים לקוחותינו.

מעטפת שירותים משפטית איכותית תחת קורת גג אחת

הניסיון והרקורד של עורך דין שמעון האן ממקמים אותו כמוביל בעשייה המשפטית במדינת ישראל ומשרדנו מאופיין בניהול קשרים ארוכי טווח עם לקוחותינו. אנו מספקים מענה משפטי איכותי ומקיף תחת קורת גג אחת וכל זאת מתוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה ביותר ויחס אישי לכל לקוח עד להשלמת המשימה על הצד הטוב ביותר והשגת התוצאה המשפטית הרצויה מבחינת הלקוח.  

ט.ל.ח

אין לראות באמור כייעוץ משפטי ו/או תחליף לו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.

זיכרון דברים למכירת דירה
זיכרון דברים למכירת דירה

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה

 
שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

הסכם ממון על דירה
פיצוי עוגמת נפש

פיצוי עוגמת נפש

כאשר אדם חווה פגיעה רגשית או תסכול רב עקב התנהגות לא ראויה של חברו, הוא עשוי לשקול את הגשתה של תביעה אזרחית לקבלת פיצוי עוגמת

קרא עוד »
עורך דין הוצאת דיבה

עורך דין הוצאת דיבה

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כל אחד עלול למצוא את עצמו נפגע מהוצאת דיבה או מואשם בהשמצה. מהי הוצאת דיבה על פי החוק הישראלי? מה תפקידו

קרא עוד »
הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה היא תופעה חמורה הפוגעת בזכותו הבסיסית של אדם לכבוד ושם טוב. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, לא אחת נגרמת בעקבות הוצאת דיבה פגיעה בשם

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.