האיום העולה: הבנת בריונות ברשת והשלכותיה

בריונות ברשת היא תופעה חברתית חדשה יחסית אשר הולכת ותופסת תאוצה מדאיגה בישראל ובעולם בכלל, בשנים האחרונות. אלימות מילולית המופנית כלפי ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד, דרך המדיה הדיגיטלית, פוגעת קשות בבריאות הנפש ובתפקוד היומיומי של הקורבנות. לאור זאת, מתעורר הצורך הדחוף במענה משפטי, חינוכי וטיפולי רחב היקף לתופעה זו, הגובה מחיר אישי, משפחתי וחברתי כבד, ולעיתים גם – מחיר כלכלי. בשורות הבאות נסביר בהרחבה על האיום העולה: הבנת בריונות ברשת והשלכותיה, לצד דרכי ההתמודדות המומלצות עמה.

האיום העולה: הבנת בריונות ברשת והשלכותיה מרחיקות הלכת על הנפגעים

בריונות ברשת (Cyberbullying) היא תופעה הולכת וגדלה של הטרדה, השמצה או התעללות המתבצעת דרך האינטרנט ורשתות חברתיות. היא כוללת שימוש במילים מעליבות, איומים, הפצת שמועות, חשיפת סודות מביכים ועוד.

בריונות ברשת מסוכנת במיוחד כיוון שהיא יכולה להתפשט במהירות רבה לקהל גדול, לעיתים אנונימי, והנפגע אינו תמיד יודע מי בדיוק מציק לו. כמו כן, התכנים הפוגעניים יכולים להישאר זמינים בסביבה המקוונת לתקופה ארוכה.

לבריונות ברשת ישנן השלכות חמורות במיוחד על בריאותם הנפשית של ילדים ובני נוער. בין היתר, היא עלולה לגרום לדיכאון, חרדה, בדידות, ירידה בביטחון העצמי ואף מחשבות אובדניות.

לכן, חשוב כל כך להעלות מודעות לנושא, לחנך ילדים לשימוש נבון ואתי ברשת, ולפעול במלוא החומרה נגד מקרי בריונות באינטרנט. יש לטפל בבעיה ברמה החינוכית, המשפחתית והחברתית על מנת לצמצם את התופעה ואת השלכותיה הקשות. אולם חשוב להכיר בכך שקיימים גם סעדים משפטיים לטובת הנפגעים.

כיצד ניתן להתמודד עם פגיעה מבריונות ברשת ברמה המיידית?

בריונות ברשת היא תופעה חמורה שיכולה להוביל לנזק נפשי ופיזי משמעותי. אם אתם חווים פגיעה מבריונות ברשת, חשוב לדעת שיש דרכים להתמודד עם זה.

הנה כמה צעדים שתוכלו לנקוט ברמה המיידית:

  1. הימנעו מלענות או להתגונן מפני הבריון באופן ישיר – כל ניסיון לענות או להתגונן מפני הבריון עלול רק להחמיר את המצב.
  2. שמרו הוכחות לבריונות – אם אתם יכולים, צלמו או הקליטו את התכנים הפוגעניים, או אספו הודעות או קבצים אחרים שהבריון שלח לכם. הוכחות אלו יכולות להועיל לכם אם תרצו להתלונן על הבריון או לתבוע אותו.
  3. דווחו על הבריונות – אם אתם חווים בריונות ברשת, דווחו על כך לאחד מהגורמים הבאים:
  • הורים או מבוגר אחר שאתם סומכים עליו.
  • מנהל בית הספר או מורה.
  • הרשויות הרלוונטיות, כגון משטרה או משרד החינוך.
  • הנהלת הרשת החברתית או האתר שבו מעשי הבריונות מתבצעים.
  1. הרחיקו את עצמכם מהבריון – אם אתם יכולים, הפסיקו להשתמש בפלטפורמות שבהן הבריון מטריד אתכם, לפחות באופן זמני. אתם יכולים גם להגדיר הגדרות פרטיות כדי להגביל את מי שיכול לראות את הפעילות שלכם.
  2. פנו לעזרה נפשית – בריונות ברשת יכולה להיות חוויה קשה מאוד עבור הנפגעים ממנה. אם אתם מרגישים חרדה, דיכאון או מחשבות אובדניות, אין סיבה להתמודד עם זה לבד וחשוב לפנות לעזרה מקצועית.

אילו צעדים משפטיים ניתן לנקוט בישראל כנגד בריוני רשת?

בישראל, בריונות ברשת יכולה להיחשב לעבירה פלילית או אזרחית. בנוסף לאפשרות להגיש תלונה פלילית, ניתן גם להגיש תביעה אזרחית נגד בריון הרשת. התביעה האזרחית יכולה להיות על בסיס עוולת לשון הרע, או עוולת הפרת הפרטיות. במקרה של תביעה מוצדקת, בית המשפט יכול לפסוק פיצוי כספי על הנזק שנגרם לנפגע ואף ענישה פלילית של הפוגע/ים. כאן המקום לציין כי ברבים ממקרי הבריונות ברשת, הצד הפוגע הוא קטין ואינו בר דין. אולם גם במקרים הללו, ניתן בתנאים מסוימים להביא את הורי הילד או הנער לדין ולהשית עליהם אחריות משפטית כלפי הנפגע.

האם ניתן להגיש תביעת לשון הרע בעקבות פגיעה מבריונות רשת?

כן, בהחלט ניתן להגיש תביעת לשון הרע נגד בריוני רשת. על פי חוק איסור לשון הרע התשכ"ה 1965, אסור לפרסם דבר שיש בו כדי לבזות אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, בוז או לעג. משכך, הפצת שמועות כוזבות, האשמות שווא או תמונות / סרטונים מביכים באינטרנט, עשויה להיחשב כעילה להגשת תביעת לשון הרע. התביעה יכולה להיות על סך של עד 140,000 ש"ח ללא הוכחת נזק (אולם החל מ- 75,000 ש"ח ואילך כן יש צורך להוכיח כוונת זדון מצד המפרסם). 

כדי להגיש תביעה יש צורך לאסוף ראיות שמאמתות את הפרסומים המשמיצים, כגון צילומי מסך. כמו כן יש לאתר את זהות מבצע/י העבירה.

לכן, תביעת לשון הרע היא כלי חשוב נגד בריונות אינטרנטית שיכול להרתיע פוגעים פוטנציאלים. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין לשון הרע לפני הגשת התביעה.

מה כולל התהליך להגשת תביעת שיימינג?

התהליך להגשת תביעת שיימינג כנגד בריוני רשת הוא כדלקמן:

  1. אספו ראיות: לפני שתגישו תביעה, חשוב לאסוף ראיות לכך שהתרחש שיימינג. ראיות אלה יכולות לכלול:
  • העתקים של ההודעות או התגובות שהופצו ברשת.
  • עדויות מאנשים שראו או שמעו על השיימינג.
  • תוצאות של בדיקות רפואיות או פסיכולוגיות, אם נגרמו לכם נזקים פיזיים או נפשיים כתוצאה מהשיימינג.
  1. פנו לעורך דין: לאחר שאספתם ראיות, פנו לעורך דין המתמחה בדיני לשון הרע או דיני פרטיות. עורך הדין יוכל לעזור לכם לבחון את התיק ואת סיכויי ההצלחה במידה ותוגש תביעה. במידה וההיתכנות לקבלת פיצוי היא גבוהה, עורך דינכם יסייע לכם להכין את כתב התביעה. אולם לעיתים ניתן גם לגרום לבריוני הרשת לחדול ממעשיהם על ידי שליחת מכתב אזהרה לפני נקיטת הליכים משפטיים, החתום בידי עורך דין לשון הרע.
  2. הגישו תביעה: במידה והוחלט להגיש תביעה, לאחר שעורך הדין שלכם הכין את כתב התביעה שלכם, תוכלו להגיש אותה לבית המשפט.
  3. הציגו את טענותיכם בבית המשפט: לאחר שהתביעה הוגשה, הצדדים יתדיינו בבית המשפט. בית המשפט ישמע את הראיות של שני הצדדים ויכריע האם הנתבעים אחראים לשייימינג. אם בית המשפט יקבע שהנתבעים אכן אחראים לשייימינג, הוא עשוי לחייב אותם לשלם לכם פיצויים. הפיצויים יכולים להיות כספיים, אך בית המשפט יכול לכלול בפסק הדין גם סעדים אחרים, כגון חיוב הנתבעים להסיר את הפרסומים המשמיצים ו/או לפרסם התנצלות פומבית לטובתכם, צו מניעה האוסר על הנתבעים לבצע שיימינג נוסף וכן הלאה.

בקיצור, בריונות ברשת היא תופעה חמורה שיכולה לגרום לנזק נפשי ופיזי משמעותי. אם אתם חווים שיימינג, חשוב לפעול כדי להגן על עצמכם. הגשת תביעת שיימינג יכולה להיות אמצעי יעיל להתמודד עם שיימינג ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

איך עורך דין לשון הרע יכול לסייע לנפגעי בריונות רשת?

עורך דין לשון הרע יכול לסייע לנפגעי בריונות רשת במספר דרכים, כגון:

ייעוץ משפטי

עורך הדין יכול לספק לנפגעים ייעוץ משפטי לגבי זכויותיהם ואפשרויותיהם.

בדיקת התיק

עורך הדין יכול לבדוק את התיק של הנפגעים כדי לקבוע האם יש בסיס להגשת תביעה.

הכנת התביעה

עורך הדין יכול להכין את התביעה של הנפגעים ולדאוג שהיא תהיה מוכנה כראוי להגשה לבית המשפט.

סיוע בהוכחת עילת התביעה

עורך הדין יכול לסייע לנפגעים לאסוף ראיות לכך שהתרחשה בריונות רשת. ראיות אלו יכולות לכלול העתקים של ההודעות או התגובות שהופצו ברשת, עדויות מאנשים שראו או שמעו על הבריונות ועוד.

הגנה על הנפגעים מפני התנגדויות

הנתבעים עשויים להעלות התנגדויות לתביעה של הנפגעים. עורך הדין יכול לסייע לנפגעים להתמודד עם התנגדויות אלו ולספק לבית המשפט תשובות משכנעות.

ניהול משא ומתן עם הנתבעים

עורך הדין יכול לנסות לנהל משא ומתן עם הנתבעים על פשרה. פשרה יכולה להיות דרך מהירה ויעילה להשיג פיצויים לנפגעים.

ייצוג הנפגעים בבית המשפט

אם הפשרה לא תצליח, עורך הדין יכול לייצג את הנפגעים בבית המשפט בתביעה שלהם.

לסיכום, אם אתם חווים בריונות רשת, חשוב לפנות לייעוץ עם עורך דין לשון הרע כדי לקבל ייעוץ משפטי לגבי הצעדים הנכונים שיש לנקוט במקרה שלכם.

לסיכום

בריונות ברשת היא תופעה חברתית מדאיגה, שיכולה לגרום נזק נפשי ממשי לקורבנות, בפרט בקרב ילדים ובני נוער. על כן, יש לנקוט בצעדים נחרצים על מנת למגר את התופעה – החל בחינוך והסברה, דרך סיוע נפשי ותמיכה בנפגעים, וכלה בנקיטת צעדים משפטיים כנגד הפוגעים – במישור האזרחי, הפלילי ובמידת הצורך – בשניהם גם יחד.

במקרה של פגיעה מבריוני רשת, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בלשון הרע והגנת הפרטיות כדי לברר מהן האפשרויות המשפטיות הפתוחות בפניכם. משרד עו"ד שמעון האן ישמח לייעץ לכם כיצד ראוי להתמודד עם הסיטואציה הרגישה שלכם ולסייע לכם להילחם על כבודכם ושמכם הטוב בצורה הטובה והיעילה ביותר. פנו אלינו כעת לייעוץ משפטי דיסקרטי ללא התחייבות.

האיום העולה_ הבנת בריונות ברשת והשלכותיה
האיום העולה_ הבנת בריונות ברשת והשלכותיה
Picture of שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שי סולטן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
Moran-Lee Kogan
Moran-Lee Kogan
משרד תותח על! יחס אישי וסופר מקצועי
Kobi Halifa
Kobi Halifa
שמי נטלי חליפה קיבלתי שירות מעו"ד נמרוד האן טיפל בי בצורה הכי טובה מדוייקת עם המון איכפתיות ממליצה בחוםם
אור רחמני
אור רחמני
ממליצה בחום!!!הייתי קרוב ל10 שנים בחובות להוצאה לפועל עד שהכרתי את שמעון.שמעון עזר לי לסגור חוב עצום במחיר מצחיק.מעבר למקצועיות המדהימה מדובר בבנאדם מדהים,ישר והגון!תודה רבה כל הכל אין כמוכם בעולם!!
בשמת רוטליין
בשמת רוטליין
פניתי לעו״ד נמרוד האן במצוקה ותסכול קשים, נמרוד קודם כל הקשיב לי במלוא תשומת הלב, הכיל והרגיע אותי מהשניה הראשונה.נתן לי תחושה שאיכפת לו מהמקרה שלי על אף אינספור המקרים ששומע כל יום.דאג להסביר לי על כל ההליך בפרטי פרטים וכמובן פתר לי את הבעיה ! מומלץ בחום רב;)
Eliav Bar-El
Eliav Bar-El
משרד מקצועי ומוערך! מאד מלווים ועוזרים. ממליץ בחום!
רחל רבינוביץ
רחל רבינוביץ
משרד מדהים, אנשים מוכשרים אחד אחד. ממליצה בחום!
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
אברהם מרציאנו Avraham Marziano
הדבר החשוב ביותר הוא אנושיותתודה רבה לכם על טיפול מסור ואכפתי, תמיד כאן לייעוץ והכוונה, לא דוחים אותך ומספרים סיפורים אלא עושים עבודה מקצועית ויסודיתממליץ בחום
עדי טדגי
עדי טדגי
תודה ענקית על יחס אישי שירות אדיב ומקצועי ביותר!
צביקה אברמוב
צביקה אברמוב
יחס אישי גבוהה לאורך כל התהליך תודה רבה
אבי טולדנו
אבי טולדנו
מקצוענים! חדים!סבלניים וחדורי מטרה, זמינים בכל שעה.אין מה להוסיף. ממליץ מאוד...
Osher Bogala
Osher Bogala
שירות מעולה מעדכנים מהר ועובדים מעולה
Martin Bartos
Martin Bartos
I can only recommend Nimrod services. His approach, performance and professionalism was astonishing.
עדיה נגר
עדיה נגר
צוות מקצועי ומסור, זמינות גבוהה.סבלנות אין סופית ובפרט לעו״ד נמרוד האן.
Gali Tal
Gali Tal
פניתי למשרד של שמעון בבקשה למכתב התראה דחוף. נמרוד, בנו של שמעון פנה לי אלי חזרה כבר באותו היום והיה מוכן לחכות בשביל עד מאוחר כדי שנוכל לתקתק את המכתב. עברנו על הטפסים ביחד.מאוד מקצועיים, זמינים והסבירו לי הכל. מאוד נהנתי לעבוד עם נמרוד ונהנתי להרגיש שבאמת מתייחסים לבעיה שלי ועושים מה שדרוש כדי לטפל בה. תודה❣️
Rami Parham
Rami Parham
נמרוד האן הוא בחור מקצועי ואדיב והיה לי תענוג לעבוד איתו!!
רחלי פוצצו
רחלי פוצצו
יישר כוח! שמעון האן עורך דין אחד ויחיד!תודה על הביטחון והטיפול המסור!
netanel neti
netanel neti
יחס אישי , מקצועיות , ויכולת ייצוג נדירה. ממליץ בחום
Ella Hoffman
Ella Hoffman
This law firm is not only professional, but they are kind and experts in their fields. I highly recommend!
Amit
Amit
מקום שהפך להיות בית למקרים משפטיים.מקצועיים, תמיד עוזרים, נותנים את הנשמה בכל קייס.ומחירים הרבה יותר הוגנים משאר עורכי הדין שהשוואתי.אל תסגרו עורך דין לפני שאתם מקבלים מהם הצעת מחיר!!!תודה רבה (:
Nir Shiloni
Nir Shiloni
שמעון האן איש אמת עו"ד בחסד ויהודי טוב לבמקצוען אמיתי תענוג לעבוד יחד💪😄👌וגם רויטל מרוקו על הכיפאק
Miriam Fekete
Miriam Fekete
ממליץ בחום! לא תמצאו עו"ד מסור יותר, שכל מה שמעניין אותו הוא 'אתם', ורק אתם!
הביקורות הבאות
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 33 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.