דחיית תשלום מס שבח

חוק מיסוי מקרקעין נחשב לחוק דרקוני ואף קיצוני ביישום שלו. לפי החוק, המס צריך להיות משולם לקופת האוצר בתוך 30 יום ממועד חתימת ההסכם שבסיומו מכר מקרקעין, גם אם היה מדובר בהסכם מותנה דוגמת שינוי תב"ע.

אף על פי כן, כל מי שעומד מאחורי החוק הינו מעשי, פרקטי ומבין עניין ומשום כך, רשויות המס מקלות ביישומן של הוראות החוק המכבידות במגוון מצבים שבהם החייב במס נדרש לשלם את המס באופן מידי עם חתימת ההסכם, אך בשל האופי של ההסכם, לא יכול היה לשלם אותו.

בכל מקרה שבו נתקלם בקושי בתשלום מס השבח במועד שנקבע, בהחלט ניתן ואף מומלץ לפנות לקבל ייעוץ וליווי משפטי מידי עורך דין מיסוי מקרקעין מנוסה שיוכל לבדוק עבורכם אפשרות לדחיית תשלום מס שבח בהתאם לחוק. 

מתי ניתן להשיג דחיית תשלום מס שבח?

לפניכם כמה מצבים שבהם ניתן להשיג דחיית מס חוקית או מנהלית:

  • דחייה חוקית בתשלום מס שבח: סעיף 51 בחוק מאפשר דחייה פורמלית חוקית בתשלום המס. הסעיף חל ותקף על כל הסכם בו טרם שולמה 50% מהתמורה ולקונה לא ניתנו חזקה או ייפוי כוח בלתי חוזר. רובם של ההסכמים הכוללים תנאי מתלה, פינוי בינוי או קומבינציה, עונים ונחשבים בגדר הסעיף הנ"ל. הסעיף והאפשרות לדחייה תקפים עד לקיום אחד מהתנאים דוגמת תפיסת החזקה בקרקע על ידי הקבלן שהינו נשוא העסקה. ממועד מתן החזקה ועד להשלמת הבנייה, יכולות לעבור כמה שנים, ומשום כך, הסעיף לא פותר את המצוקה במזומנים שבה נתון הבעלים של הקרקע שזקוק לדחייה נוספת על מנת לממן את תשלום המס.
  • עסקאות קומבינציה – בעסקאות מסוג זה לא ניתנת תמורה בכסף מזומן לבעלים של הקרקע ולכן רשויות המס מאפשרות דחיית מס שבח בסוג הזה של העסקאות וזאת לפרק זמן מסוים, עד שבעל הקרקע יממש את התמורה בעסקה שקיבל במזומן. הדחייה הזו ניתנת מעבר לדחייה שמוענקת מכוח חוק מיסוי מקרקעין בהתאם לסעיף 51 שבו הדחייה המנהלית הזו, מעבר לסעיף האמור, עשויה להיות לפרק זמן של עד 24 חודשים.
  • עסקה שכוללת תנאי מתלה – בעסקת מזומן למשל, שבה הסכימו הצדדים למכור קרקע חקלאית במחיר של 100 אלף דולרים לדונם וזאת בכפוף להפשרתה של הקרקע, למעשה, העברת התשלום תלויה באישור תב"ע. במקרה זה, חיוב מס שבח יידחה בהתאם להנחיות הפנימיות של מס שבח וזאת עד להתרחשות אירוע התנאי. המס ייקבע בערך הריאלי שלו נכון למועד ההפשרה, אך הייחוס שלו לאחור ליום ההסכם יתבצע תוך כדי היוון בריבית השוק והגבייה תתבצע בערכים ריאליים. לעתים, לפי החוק, משתלם לשלם את המס מיד, כי תשלום המס הינו על פי ערכה של הקרקע ביום ההסכם ולא בערך שהינו גבוה יותר ביום ההפשרה.
  • אופציה – אופציה הינה דרך לביצוע עסקה משפטית מחייבת שמלווה בדחיית מס שבח הלכה למעשה. לפי הנהלים של מיסוי מקרקעין, האופציה מחייבת דיווח בטופס ייעודי מיוחד רק במידה ושולם עבורה. במידה ולא הועבר תשלום עבור האופציה, ניתן יהיה להסתפק במכתב דיווח בלבד ואין היא כוללת וגוררת תשלום מס. האופציה מספקת ביטחון ביד של מי שאוחז בה לתקופה חוזית שלא קיימת מגבלה חוקית כלשהי לאורך שלה. בהתאם לכך, בעסקאות ארוכות טווח, דרך של אופציה משרתת בצורה טובה איזון אינטרסים של בעל הקרקע שמעוניין שהיזם יפשיר וישביח את מקרקעיו אך אינו מעוניין וחפץ לשלם מס, אלא במועד ההפשרה.
  • דחיית מס שבח בעסקאות תשלומים – במכירה בתשלומים כגון חכירה ל – 25 שנים או במצב בו תשלומים עבור מגרש או דירה נפרשים לאורך מספר שנים, יש נוהל שמיושם במידה כזו או אחרת ולפיו הנישום יכול ורשאי לקבוע מהו אחוז המס ולשלם מס שולי עבור כל תשלום בנפרד. נוהג ונוהל זה דורש פניה מיוחדת והפונה לא ייענה בחיוב בכל המקרים.

משרד עורכי דין מוביל ומנוסה בתחום מיסוי מקרקעין

משרד עורך דין שמעון האן מעניק מגוון שירותים משפטיים מקצועיים ללקוחות פרטיים ועסקיים בתחומי דין רבים. לאורך השנים, צוות המשרד צבר ניסיון רב במתן ייעוץ, ייצוג וליווי ללקוחות המשרד בעסקאות הנחשבות למורכבות מכל הסוגים.

משרד עורכי הדין האן, ילווה אתכם ביחס אישי לאורך כל הדרך ויעניק לכם מענה מקיף ואיכותי בתחומי המשפט האזרחי מסחרי על רבדיו השונים. אנו עומלים לשירותכם בכל שאלה, בקשה ופנייה ונשמח לשתף פעולה במטרה שתוכלו לממש ולמצות את זכויותיכם בהתאם לחוק.

ט.ל.ח

אין לראות באמור כייעוץ משפטי ו/או תחליף לו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.

דחיית תשלום מס שבח
דחיית תשלום מס שבח

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה

שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

דחיית תשלום מס שבח
פיצוי עוגמת נפש

פיצוי עוגמת נפש

כאשר אדם חווה פגיעה רגשית או תסכול רב עקב התנהגות לא ראויה של חברו, הוא עשוי לשקול את הגשתה של תביעה אזרחית לקבלת פיצוי עוגמת

קרא עוד »
עורך דין הוצאת דיבה

עורך דין הוצאת דיבה

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כל אחד עלול למצוא את עצמו נפגע מהוצאת דיבה או מואשם בהשמצה. מהי הוצאת דיבה על פי החוק הישראלי? מה תפקידו

קרא עוד »
הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה היא תופעה חמורה הפוגעת בזכותו הבסיסית של אדם לכבוד ושם טוב. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, לא אחת נגרמת בעקבות הוצאת דיבה פגיעה בשם

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.