בקשה לביצוע פסק דין לפינוי מושכר (הוצאה לפועל)

רשות האכיפה והגבייה, מעמידה לרשותם של זוכים אשר אינם מצליחים לפרוע חובות המגיעים להם כדין מחייבים, שלל כלי אכיפה אשר מטרתם לאלץ חייבים לפרוע את חובם בהקדם. סמכויות אלו הן חשובות מאוד ומאפשרות לרבים לקבל את הגנתה של המדינה על מנת למצות דין עם חייבים ולזכות למידה של צדק בכל הקשור לחובות להם הם זכאים. אחד מהכלים העוצמתיים הנמצאים בידיה של רשות האכיפה והגבייה הוא פינוי חייב מנכס מושכר. זוכה רשאי, במידה וקיים פסק דין אשר קבע החלטה לפינוי המושכר, להגיש בקשה לביצוע ההוראה.

כיצד מתנהל הליך הפינוי?

בשלב הראשוני ביותר, תימסר לחייב אזהרה לאחר הגשת בקשה לביצוע פסק דין לפינוי מושכר, אשר תתרה בו למלא אחר הוראת פסק הדין ולהתפנות מרצונו תוך התקופה שיציין רשם ההוצאה לפועל.  בתקופה זו, ניתנת לחייב ההזדמנות לפרוע את חובו או להגיע להסדר במסגרת צו תשלומים. באזהרה לחייב תצוין גם עובדה זו. לאחר תקופה זו – יבוצע הפינוי.

כיצד מגישים בקשה?

על מנת להגיש בקשה ביצוע פסק דין לפינוי מושכר, יש למלא טופס נקיטת הליכים (505) בכל אחת מלשכות רשות האכיפה והגבייה ולציין בו את עיקרי פסק הדין. בנוסף, יש לצרף לבקשה מספר מסמכים:

  • פרטיו האישיים של החייב (שם מלא ושם האב, מספר תעודת זהות וכתובת). חשוב לוודא כי פרטים אלו שברשותך עדכניים במשרד הפנים ובמידה ואינם, לצרף גם את הפרטים הרשומים במרשם האוכלוסין. במידה ולא מדובר באדם פרטי, אלא בארגון, יש להוסיף את שם, מספר וסמל העמותה או החברה כפי שהם רשומים בפנקסי הרישום הרלוונטיים.
  • העתק של פסק הדין המאושר בצירוף חותמת מזכירות בית הדין הרלוונטי.
  • על מנת לאפשר לחייב לפרוע את החוב, יצרף הזוכה גם את פרטי חשבון הבנק שלו.
  • במידה והינו מיוצג על ידי עורך דין, יצרף הזוכה גם ייפוי כוח עבורו.
  • לעתים, לא מצוינת בפסק הדין כתובת מפורטת, אלא רק מספר חלקה. במקרה כזה, יש לצרף לבקשה תשריט של התוכנית האזורית מהרשות המקומית.

האם ניתן להגיש בקשה מיד עם קבלת הפסיקה?

החוק הישראלי אינו מתיר לממש את פסק הדין בו במקום. לחייב ניתנת שהות להסדיר את חובו ולקבל הזדמנות לנקוט בצעדים על מנת למנוע את ההליך. במידה והתקבלה פסיקה מעת בית הדין הרלוונטי לפינוי מושכר, ניתן להגיש בקשה לביצוע פסק דין לפינוי מושכר רק לאחר המועד שנקבע לביצוע הפינוי ובמידה ולא צוין מועד ספציפי, לאחר 15 יום ממתן הפסיקה או מהמועד בו התקבל פסק הדין על ידי החייב, במידה ולא היה נוכח בדיון.

האם ניתן לערער על בקשה לביצוע פסק דין לפינוי מושכר?

על אף כל הנאמר כאן, למרבה הצער לא תמיד בענייני חוב מדובר בחייב החומס את כספיו של אזרח קטן מן השורה. פעמים רבות, מדובר בחייבים אשר נקלעו לקשיים ובשל נסיבות חיים מורכבות מתקשים לפרוע את חובם לרשויות וחובות. במקרים אלו פעמים רבות ינקטו גופים בעלי כוח באמצעים בלתי מידתיים על מנת לקבל את חובם. עם זאת, החוק מאפשר לחייבים להתגונן וכדי להבטיח שאכן יעמדו לרשותם כל האמצעים הזמינים כדין, חשוב להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום ההוצאה לפועל שיספק ליווי משפטי מקצועי.

עם קבלת הבקשה לביצוע פסק דין לפינוי מושכר, רשאי החייב להגיש בקשה לעיכוב הליכים מרשות האכיפה והגבייה או לפנות לבית הדין הרלוונטי ולבקש עיכוב ביצוע. בתקופת העיכוב, ניתן יהיה להגיע להסדרי תשלום או להגיש ערעור על פסק הדין. כיום, ישנם פתרונות רבים על מנת לאפשר לחייבים להשתקם ממצבם הכלכלי, לפרוע את חובם ולחזור לשגרה נורמלית ובאמצעות סיוע משפטי נאות, ניתן להיעזר בהם ולשנות את התמונה באופן משמעותי.

בקשה לביצוע פסק דין לפינוי מושכר (הוצאה לפועל)
בקשה לביצוע פסק דין לפינוי מושכר (הוצאה לפועל)

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.

שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

רכישת דירה בירושלים - תקנות מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה)
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.