עיקול מיטלטלין (הוצאה לפועל)

כחלק ממכלול ההליכים בהם רשאית לנקוט רשות האכיפה והגבייה כלפי חייבים אשר אינם פורעים את חובם או שאינם עומדים בתנאי צו התשלומים שלהם, עומדת לרשותה הזכות לעיקול מיטלטלין. כלומר, לעקל את חפציו האישיים של החייב ולמכור אותם על מנת שהסכום ישמש לפירעון חובותיו. הליך זה גורר אחריו אי נעימות רבה ועשוי להיות אירוע משפיל ומבייש מאוד, שכן נציגי ההוצאה לפועל יבואו עד למקום מגוריו של החייב וייטלו את המיטלטלין מביתו, לעתים לעיני שכניו וקרוביו. עיקול מיטלטלין אינו גזירה משמיים, על ידי הסתייעות בגורם משפטי בזמן, ניתן לבקש עיכוב הליכים ולמצוא אפיקים אחרים, מתונים יותר, לניהול החוב שלך.

אילו חפצים יוגדרו כמיטלטלין

למעשה, כל נכס אשר אינו מהווה נכס מקרקעין, יוגדר כמיטלטלין ועשוי לכלול רכבים, מכשירים חשמליים, חפצי ערך שונים וריהוט.

מה רשאים נציגי ההוצאה לפועל לבצע במסגרת צו העיקול?

צו העיקול מקנה לרשות האכיפה והגבייה את הסמכות לביצוע מגוון רחב של פעולות על מנת לנכס את המיטלטלין.

  • נציגי הלשכה רשאים לפרוץ אל כל מיקום בו מצויים חפצים למטרת עיקול מיטלטלין.
  • כמו כן, רשאים הנציגים לנעול כל מחסן או מיקום אחר בו מאוחסנים הנכסים על מנת למנוע גישה אליהם.
  • הנציגים רשאים להוציא את הנכסים ממקום הימצאם ולהעבירם לרשות הלשכה.
  • נציגי הלשכה רשאים לבצע רישום על רכבים או נכסים אחרים אשר ימנעו את מכירתם או השימוש בהם על ידי החייב.
  • לאחר תקופה מסוימת, ובמידה שלא פרע החייב את חובו, רשאים נציגי הלשכה למכור את המיטלטלין המעוקלים ובאמצעותם לפרוע את החוב.

חשוב לזכור, הסמכות לעיקול מיטלטלין על ידי נציגי הלשכה מותנית במסירת אזהרה לחייב אודות צעד זה באם לא יפרע את חובו ותינתן רק במידה והחייב לא עמד בתנאי צו התשלומים או במידה ולא עשה כל צעד על מנת לפרוע את חובו.

באילו תנאים יימכרו הנכסים?

את הנכסים המעוקלים לרוב לא ניתן יהיה למכור באופן מידי עם עיקולם. קיימת תקופת שהות אשר מאפשרת לחייב לפרוע את חובו. בתנאים הבאים, אמנם, יימכרו הנכסים:

  • בכל מקרה בו המיטלטלין לא היו בנכס אשר היה בהחזקתו או על גופו, לא תהיה רשאית הלשכה למכור אותם עד שתומצא הוכחה לכך שמיטלטלין אלו הינם בבעלות החייב.
  • הזוכה יהיה רשאי להגיש בקשה למכור את החפצים מעוקלים בתום 7 ימים ממועד ביצוע עיקול המיטלטלין.
  • במידה ונכסים אלו עשויים להינזק כתוצאה מאחסונם או מתקופת השהות, עומדת לרשות רשם ההוצאה לפועל הזכות להורות על מכירתם מיד עם עיקולם.
  • כמובן כי בכל מקרה בו יוגש ערעור לבית המשפט או במידה ונמסרה בקשה לעיכוב הליכים, תעוכב מכירת המיטלטלין עד להחלטת בית המשפט בעניין.

אילו מיטלטלין לא ניתן לעקל?

  • מצרכי מזון או תרופות, כלי מיטה, ביגוד או כלי אוכל המשמשים למחיית החייב ובני ביתו למשך 30 הימים הקרובים.
  • תשמישי קדושה לסוגיהם.
  • כלי רכב ובעלי חיים המשמשים לפרנסת החייב או לניידותו במקרה של נכות (כמו כלב נחיה או כיסא גלגלים).
  • כמו כן, לא יעוקלו חיות מחמד.
  • מכשירים חשמליים שונים אשר שוויים נמוך במיוחד, לא יעוקלו.

הקריטריונים לכל אחד ממכשירים אלו או ההגדרה לכלים הנדרשים למחיה עשויים להיות מורכבים ופתוחים לדיון, על מנת לקבל סיוע ולמצות את כל אפשרויותיך מול רשות האכיפה והגבייה, חשוב להיעזר בעורך דין בעל ניסיון רב בתחום זה אשר יוכל לתרום מן הידע המקצועי שלו ולסייע לך למצות את זכויותיך באופן המלא ביותר הניתן על פי חוק.

עורך דין שמעון האן בעל ניסיון עשיר בביטול עיקולים לרבות קבלת צו הפטר.

עיקול מיטלטלין הוצאה לפועל
עיקול מיטלטלין הוצאה לפועל

כל הזכויות בתוכן זה שמורות לשמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון

אין לראות את האמור כייעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמעון האן לפני כל פעולה.

שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 או להשאיר פרטים כאן בטופס ואנו ניצור עמך קשר בהקדם האפשרי.

משא ומתן
פיצוי עוגמת נפש

פיצוי עוגמת נפש

כאשר אדם חווה פגיעה רגשית או תסכול רב עקב התנהגות לא ראויה של חברו, הוא עשוי לשקול את הגשתה של תביעה אזרחית לקבלת פיצוי עוגמת

קרא עוד »
עורך דין הוצאת דיבה

עורך דין הוצאת דיבה

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כל אחד עלול למצוא את עצמו נפגע מהוצאת דיבה או מואשם בהשמצה. מהי הוצאת דיבה על פי החוק הישראלי? מה תפקידו

קרא עוד »
הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה פגיעה בשם הטוב

הוצאת דיבה היא תופעה חמורה הפוגעת בזכותו הבסיסית של אדם לכבוד ושם טוב. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, לא אחת נגרמת בעקבות הוצאת דיבה פגיעה בשם

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.