עורך דין שמעון האן

לשון הרע באינטרנט

מאפייניה הייחודיים של רשת האינטרנט, יוצרים קרקע פוריה לשיח ציבורי ער ופרסום דעות ורעיונות. יחד עם זאת, אותם מאפיינים בדיוק, הם שיוצרים פתח גם לתופעות חברתיות בעייתיות ואף מסוכנות, כדוגמת הפצה מקוונת של תוכן פוגעני ובריונות רשת. במסגרת סקירה זו, ננסה לעמוד על האתגרים הייחודיים הכרוכים באכיפת החוק לאיסור פרסום לשון הרע באינטרנט, הפתרונות שהחוק בישראל מעמיד לרשות מי שמעוניינים להגן על שמם הטוב וכבודם לנוכח פרסומים כאלו והאופן בו ייצוג משפטי יכול לסייע בכך.

האתגרים הייחודיים הכרוכים באכיפת החוק לאיסור פרסום לשון הרע באינטרנט

חוק איסור לשון הרע בישראל, נועד למניעת הפצת אמירות מזיקות העלולות לפגוע בשמו הטוב, בפרנסתו, בעסקיו, במעמדו המקצועי או בכבודו של אדם. עם זאת, הופעת האינטרנט ודרכי התקשורת החדשות הקיימות במרחב המקוון, הובילו למערכת חדשה של מכשולים ביישום יעיל של ההגבלות על חופש הביטוי כפי שהן מוגדרות בחוק איסור לשון הרע, שהונהג עוד ב-1965.

הקשיים באכיפת חוק לשון הרע, נובעים בין השאר, מהמימד הדינמי של הזירה הדיגיטלית, שמהווה לא רק במה לפרסום התכנים המשמיצים כשלעצמם, אלא גם פלטפורמה להפצה מהירה שלהם, בתפוצה חסרת תקדים. מכאן שהתאמת האסטרטגיות המשפטיות למלחמה בלשון הרע ברשת האינטרנט, מחייבת הבנה מקיפה של האתגרים שמציג העידן הדיגיטלי.

האם יש מה לעשות כנגד פרסום לשון הרע באינטרנט?

כאשר אדם מגלה שפורסם נגדו באינטרנט תוכן מזיק, שמכתים את המוניטין שלו ו/או פולש לפרטיותו, הכרחי להגיב במהירות ובנחישות, בדרכים הבאות:

  • התייעצות עם עורך דין לשון הרע – חוק איסור לשון הרע, הוא דבר חקיקה מורכב, שכאמור, החלתו על מקרי שיימינג באינטרנט, אינו עניין של מה בכך. מכאן חשיבות ההתייעצות עם משרד עו"ד עם ניסיון רב בתיקי לשון הרע במרחב הדיגיטלי כדי להתאים את אסטרטגיית הפעולה והצעדים שתנקטו, לנסיבות המקרה. 
  • איסוף ראיות – בתיקי לשון הרע אונליין, לתיעוד מיידי עד כמה שניתן של הפרסומים המשמיצים, חשיבות רבה במיוחד, לאור הנטיה של פרסומים דיגיטליים לצבור תאוצה ולחולל נזקים מרחיקי לכת במהירות רבה, מחד, והיכולת של המפרסם לשנות ולהעלים אותם במהירות מאידך. לכן יש לתעד בצילומי מסך את הפרסומים הפוגעניים ללא דיחוי.
  • משלוח מכתב אזהרה למפרסם – כאשר ידוע לכם מי עומד מאחורי פרסום לשון הרע כנגדכם, ניתן לנסח ולשלוח לאותו אדם, בעזרת עורך דין לשון הרע, מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. זוהי פעולה שאינה הכרחית לפי חוק לשון הרע, וניתן לגשת ישירות להגשת תביעת לשון הרע כנגד המפרסם גם בלי שליחת ההתראה. אולם במקרים רבים עורך הדין ימליץ להשתמש קודם באמצעי זה כדי להפעיל לחץ  על מפרסם להסיר את הפרסומים המזיקים, לפרסם התנצלות פומבית כלפיכם ו/או לחזור בו מהדברים האמורים ואף לשלם לכם פיצויים בגין הפרסום הנ"ל. כך ניתן במקרים רבים לייתר את הצורך בפתיחת הליך משפטי יקר ומתמשך.
  • פניה למנהלי האתרים – זוהי זכותכם לפנות גם למנהלי האתר או הפלטפורמה המקוונת שבהם החומר המשמיץ או הפוגעני שנוגע לכם, התפרסם. יש לפנות בבקשה בכתב להסרת התוכן האמור, ומוטה להפקיד את המשימה הזו בידי עורך דין לשון הרע מיומן, הבקיא בתיקי שיימינג באינטרנט.
  • בקשה לצו מניעה – אם הדרישה שלכם להסרת התוכן הפוגעני אינה נענית, תוכלו לפנות לבית משפט בבקשה לצו מניעה דחוף, שיחייב את מנהלי האתרים שבהם התפרסם התוכן המזיק להסירו במהירות. כמו כן, אם הצלחתם לחשוף את זהות האדם שמאחורי התוכן הפוגעני – בין אם מדובר במי שיצר את התוכן האמור או במי שהעלה אותו – ואתם מחזיקים בפרטיו בעולם האמיתי, תוכלו לבקש צו איסור פרסום שיכוון גם כלפיו.
  • הגשת תביעת פיצויים – במקביל או לאחר מכן, עומדת לרשותכם גם האפשרות ליזום תביעת לשון הרע, לצורך תביעת פיצוי כספי מהאדם האחראי לפרסום המזיק, בהתאם לחוק לאיסור לשון הרע או חוק הגנת הפרטיות.

נפגעתם מלשון הרע באינטרנט? אתם עשויים להיות זכאים לפיצויים

כאשר מדברים על הפצת לשון הרע באינטרנט, הכוונה היא לתופעה המכוערת הידועה בכינוי 'שיימינג', שהפכה רווחת במיוחד בקרב כל שכבות האוכלוסייה בעשור האחרון. 

לשון הרע לא נחשבת כמונח חדש בתחום הנזיקין, אך הופעת האינטרנט בהחלט תרמה להרחבת פוטנציאל ההפצה של פרסומים מזיקים, ובהתאם לכך – גם את חומרת ההשלכות של הפרסומים הללו על נפגעיהם, יחד עם המורכבות הכרוכה באכיפתו של חוק איסור לשון הרע. זאת בייחוד לאור הקושי באיתור הגורמים אשר עומדים מאחורי הפרסומים הפוגעניים באינטרנט, והמשימה הסבוכה של איזון בין חופש הביטוי באינטרנט עם עקרונות יסוד כדוגמת כבוד האדם וזכות הפרטיות. 

בכדי להתמודד עם אתגרים אלו, ב- 1998 נערך בחוק לשון הרע, תיקון משמעותי במסגרת סעיף 7 א', המאפשר לנפגעי לשון הרע באינטרנט, לתבוע מהמפרסמים פיצויים ללא צורך להוכיח נזק מפורש, עד סכום של 50,000 שקלים. 

לסיכום – כך ייצוג משפטי יכול לסייע לכם במידה ונפגעתם מלשון הרע באינטרנט

בין אם נפגעתם מלשון הרע באינטרנט או שהוגשה נגדכם תביעת שיימינג, יצירת קשר מיידי עם עו"ד לשון הרע בעל ניסיון ספציפי בתיקים כאלו, חיוני ביותר להגנה על זכויותיכם. משרד עורכי דין שמעון האן, כאן כדי לסייע לכם לבחור באסטרטגיה המשפטית הנכונה והיעילה ביותר עבורכם, בנסיבות הפרטניות של המקרה שלכם ולשפר את סיכויי הצלחתכם בהליך המשפטי. אל תהססו להסתייע בשירותינו – תאמו שיחת ייעוץ דיסקרטית כעת!

לשון הרע באינטרנט
לשון הרע באינטרנט

שאלות ותשובות:

האינטרנט הגדיל את ההשלכות הנלוות לפרסום לשון הרע, בהיותו פלטפורמה חוצת גבולות להפצה בלתי מבוקרת של תכנים פוגעניים ממגוון סוגים, באופן מיידי, אנונימי ועם פוטנציאל לתפוצה אקספוננציאלית, שיש בה כדי להביא לקריסה נפשית, מקצועית וכלכלית של אנשים רבים. 

התקשרות עם עורך דין לשון הרע מנוסה בתיקי לשון הרע באינטרנט, יכולה לסייע לנפגעי הוצאת דיבה ברשת, לזהות מיהו הגורם המפרסם את דברי הבלע בחלק מהמקרים, לנסח מכתב דרישה להסרת התוכן המשמיץ מפלטפורמות אינטרנטיות מסוימות, להכין מכתב אזהרה למפרסם לפני נקיטת צעדים משפטיים, להוכיח נזקים שנגרמו לנשוא הפרסומים ולכמתם, ובמידת הצורך – גם להכין כתב תביעה ולייצג את הנפגע בהליך המשפטי בבית המשפט. 

נקיטת צעדים משפטיים נגד מפרסמי לשון הרע ברשת האינטרנט, היא משימה הכרוכה באתגרים רבים, שבראשם הקושי הכרוך בזיהוי הישות העומדת מאחורי פרסום לשון הרע, שעלולה לעיתים להסתתר מאחורי האנונימיות שמאפשרת רשת האינטרנט. יתר על כן, הוכחת קיומה של כוונת זדון בבסיס הפרסום, כמו גם כימות הנזק שנגרם לנשוא הפרסום – אינם פשוטים לכשעצמם. 

לקורבנות לשון הרע באתרי אינטרנט ומדיה חברתית, כמו גם בתוכנות מסרים מקוונות כדוגמת ווטסאפ ודומותיהן, יש מספר אפשרויות: פנייה למנהלי אתרים לצורך הסרת תוכן, בקשת צו מניעה אם התוכן נשאר באוויר, הגשת צו מניעה כנגד המפרסם והפלטפורמה שמארחת את התוכן והגשת תביעת פיצויים לפי חוק איסור לשון הרע או החוק להגנת הפרטיות בעזרת עו"ד לשון הרע. 

Picture of שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שי סולטן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון
מצוין
5.0
מבוסס על 33 ביקורות
Moran-Lee Kogan
Moran-Lee Kogan
משרד תותח על! יחס אישי וסופר מקצועי
Response from the owner: תודה רבה, שמחים לעמוד לשירותך
Kobi Halifa
Kobi Halifa
שמי נטלי חליפה קיבלתי שירות מעו"ד נמרוד האן טיפל בי בצורה הכי טובה מדוייקת עם המון איכפתיות ממליצה בחוםם
Response from the owner: תודה רבה נטלי, הכבוד הוא למשרדנו
אור רחמני
אור רחמני
ממליצה בחום!!!הייתי קרוב ל10 שנים בחובות להוצאה לפועל עד שהכרתי את שמעון.שמעון עזר לי לסגור חוב עצום במחיר מצחיק.מעבר למקצועיות המדהימה מדובר בבנאדם מדהים,ישר והגון!תודה רבה כל הכל אין כמוכם בעולם!!
Response from the owner: תודה רבה, הכבוד הוא לנו
בשמת רוטליין
בשמת רוטליין
פניתי לעו״ד נמרוד האן במצוקה ותסכול קשים, נמרוד קודם כל הקשיב לי במלוא תשומת הלב, הכיל והרגיע אותי מהשניה הראשונה.נתן לי תחושה שאיכפת לו מהמקרה שלי על אף אינספור המקרים ששומע כל יום.דאג להסביר לי על כל ההליך בפרטי פרטים וכמובן פתר לי את הבעיה ! מומלץ בחום רב;)
Response from the owner: הכבוד הוא שלנו, תודה רבה
Eliav Bar-El
Eliav Bar-El
משרד מקצועי ומוערך! מאד מלווים ועוזרים. ממליץ בחום!
Response from the owner: תודה רבה
רחל רבינוביץ
רחל רבינוביץ
משרד מדהים, אנשים מוכשרים אחד אחד. ממליצה בחום!
Response from the owner: תודה רבה
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 33 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.