עורך דין שמעון האן

איך לפעול בהתאם לחוק הוצאת דיבה?

על חשיבותו הרבה של עיקרון חופש הביטוי, קשה להתווכח. אולם אף על פי שחופש הביטוי מעניק לאנשים את הפריבילגיה להביע את עמדותיהם ברבים, להצהרות מסוימות יש פוטנציאל להסב נזק לאחרים. כמענה לחשש זה, נחקק חוק הוצאת דיבה בישראל, הידוע כחוק איסור לשון הרע, המאפשר את הגשתה של תביעת פיצויים אזרחית, כמו גם קובלנה פלילית, במטרה להתמודד עם פגיעה במוניטין ובכבודם של אנשים פרטיים וארגונים כאחד, וקבלת פיצוי בגינה. בסקירה הבאה נפרט איך לפעול בהתאם לחוק הוצאת דיבה, במידה ואתם סבורים כי נפגעתם מהוצאת דיבה לצורותיה.

אילו פעולות מאפשר חוק הוצאת דיבה לנקוט כנגד מפיצי לשון הרע?

חוק הוצאת דיבה בישראל, הוא למעשה דבר החקיקה הידוע כחוק לשון הרע, שנחקק בשנת 1965. חוק לשון הרע מחייב אנשים לנהוג באיפוק ולהימנע משימוש בשפה פוגענית, משפילה, מזלזלת או מסיתה כנגד זולתם, ובמיוחד כאשר הדבר נעשה מתוך כוונה לגרום נזק או פגיעה ליחיד או לישות תאגידית או ארגון.
בתוך כך, חוק לשון הרע מסמיך נפגעי הוצאת דיבה, לבקש פיצויים מהמפרסם בערוצים משפטיים, ללא דרישה להוכחת נזק (עד תקרת פיצוי של 70,000 ש"ח, נכון לשנת 2023). הגשת תביעת דיבה היא דרך מקובלת לעשות זאת, כמו גם לחייב את הצד האחראי לפרסומים המשמיצים, לנקוט בפעולות מתקנות, כדוגמת הסרת התוכן הפוגעני, פרסום התנצלות פומבית, חזרה פומבית מן הדברים האמורים בפרסום הפוגעני וכיוצא באלו.

איך לפעול לפי חוק הוצאת דיבה – צעדים ודרכי פעולה אפשריות לנפגעי לשון הרע

ההיערכות להגשת תביעות דיבה ולשון הרע, כרוכה במספר צעדים מרכזיים:

  1. פניה לעורך דין הוצאת דיבה – לפני הגשת תביעת דיבה, קריטי לפנות להתייעצות עם עורך דין הוצאת דיבה מנוסה. חשיבות הייעוץ המשפטי המקדים לנקיטת צעדים משפטיים, נובעת מהעובדה שחוק הוצאת דיבה (חוק לשון הרע), מורכב ממספר רב של קטעים וסעיפים, המחייבים הקפדה על תנאים מדויקים במהלך יישומו. במסגרת זו יש להבחין הבחנה ברורה בין אנשים המפיצים בכוונה לשון הרע במטרה לגרום נזק לזולתם, לבין אלה החולקים תכנים מסוימים עם אחרים, בתום לב אמיתי. כתוצאה מכך, כאשר שוקלים לתבוע אדם על הוצאת דיבה, חשוב מאוד לבקש הדרכה מעורך דין תביעות דיבה מנוסה, שיוכל לנתח ביסודיות את פרטי המקרה, ולקבוע אם ישנה עילה תקפה להתקדמות להגשת התביעה בפועל.
  2. איסוף ראיות ותיעוד רלוונטי – במקרים של הוצאת דיבה, תיעוד של הפרסומים הפוגעניים, הוא בדרך כלל חיוני להצלחת התביעה. עורך דין לשון הרע מסייע ללקוח בהבנת החומרים הנדרשים לחיזוק תביעתו ובזיהוי העילות להגשת תביעה משפטית או טענות ההגנה, במקרה והלקוח הוא הנתבע.
  3. שליחת מכתב התראה לפני הגשת תביעת דיבה – אף שצעד זה אינו הכרחי לפי חוק הוצאת דיבה, מקובל לשלוח מכתב אזהרה שנוסח בידי עו"ד הוצאת דיבה, לפני שמגישים תביעת לשון הרע. זוהי דרך חוקית ולגיטימית להפעיל על מפרסם דברי הבלע לחץ להסיר את התוכן המזיק, לחזור בו מן הפרסום ואפילו להתנצל פומבית בפני הנפגע. מכתב כזה מאפשר גם לדרוש פיצוי מהמפרסם מבלי להיכנס הליכים משפטיים יקרים וארוכי טווח.
  4. ניסוח כתב התביעה או ההגנה – באם שליחת מכתב ההתראה לא הניבה את התוצאות הרצויות, לאחר צבירת החומרים הדרושים וקבלת תיאור מקיף לאירועים מהלקוח, מנוסח כתב התביעה או ההגנה (בהתאם לגורם המיוצג). לאחר קבלת משוב מהלקוח, הנוסח הסופי של המסמך מוגש לבית המשפט.
  5. ייצוג משפטי בבית משפט – משך ההליכים המשפטיים בתביעות המוגשות בהתאם לחוק הוצאת דיבה, הוא דינמי ומושפע מגורמים שונים כגון סוג התיק, האם הוא מטופל בהליך משפטי רגיל או בסדר דין מהיר, ומרכיבים נוספים כמו קיומה של תביעה שכנגד מטעם הנתבע, ו/או דרישה להליכים מקדמיים, גישור, הליכי קדם משפט, הגשת תצהירים, הצגת ראיות נוספות, סיכומים וכדומה. מורכבות השלבים הללו יכולה להיות מושפעת מגורמים חיצוניים כמו כמות הנאשמים בתיק, הניסיון המשפטי של עורכי הדין המייצגים את הצדדים ועוד.
  6. קבלת פסק הדין – בתביעות דיבה, הסעד המבוקש הוא בדרך כלל פיצוי כספי לתובעים. סעדים נוספים עשויים לכלול הסרה מהירה של תוכן מכפיש, חזרה מהאמירות הפוגעניות באופן פומבי או תיקונן, התנצלות פומבית ואף פרסום פסק הדין עצמו.

במידה והלקוח ימצא את פסק הדין לא מספק, התייעצות עם עורך הדין חושפת אפשרויות נוספות לניהול התיק. אם קיים פוטנציאל לשנות את התוצאה, ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית משפט גבוה יותר, בכפוף להערכת סיכויי הצלחתו של הערעור על פסק הדין.

איך לפעול בהתאם לחוק הוצאת דיבה – סיכום

בנוף המורכב של תביעות דיבה ולשון הרע, ישנה חשיבות רבה להסתייעות בשירותי עו"ד לשון הרע ותיק הבקיא בניואנסים של תחום משפטי זה. מעורבות של עורך דין דיבה מנוסה בתיק, יכולה להשפיע באופן מהותי על תוצאות התיק שלכם, ולכן אין לוותר עליה.
משרד עורכי הדין שמעון האן, ישמח לעמוד לרשותכם במאבק לשמירה על המוניטין והזכויות שלכם. אל תבזבזו זמן יקר – צרו קשר עוד היום עם משרדנו לקביעת פגישת ייעוץ ובחינת האפשרויות שלכם.

איך לפעול בהתאם לחוק הוצאת דיבה
איך לפעול בהתאם לחוק הוצאת דיבה

 

שאלות ותשובות:

חוק הוצאת דיבה, הוא למעשה חוק איסור לשון הרע משנת 1965. חוק זה מחייב כל אדם בישראל להפעיל שיקול דעת זהיר בעת התבטאות כנגד זולתו ברבים. בתוך כך, החוק מגדיר כי הפצת אמירות או תכנים פוגעניים, משפילים, מזלזלים או מסיתים כנגד אדם אחר או ארגון, ובפרט כשהדבר נעשה בכוונה לגרימת נזק לזולת – היא עבירה על החוק המקימה לנפגעיה זכאות לפיצוי כספי ללא הוכחת נזק. 

האופי הסבוך של תיקי לשון הרע מדגיש את המשמעות של פנייה לייעוץ משפטי הרבה לפני הגשתה של התביעה בפועל. הדרכת עורך דין דיבה מיומן הכרחית לביצוע הערכה מקיפה לפרטי התיק, תוך התחשבות בניואנסים כגון אופי הפרסום, הפלטפורמה בה הדברים פורסמו, תפוצת הפרסום, המניעים העומדים מאחורי הפרסום והתנהגות הצדדים סביב האירוע. הערכה הוליסטית זו היא הסלע שעליו מונחת האסטרטגיה המשפטית, המבטיחה בסיס איתן לתביעה מוצלחת. 

הדרך לניהול יעיל של תביעות דיבה עוברת דרך סדרה של אבני דרך מרכזיות: זה מתחיל בתהליך קפדני של איסוף ראיות ותיעוד רלוונטי, תוך בירור אמיתותם ומשקלם של החומרים הללו. במידה והפרסומים דנן עומדים בהגדרת חוק הוצאת דיבה למושג "פרסום" ובהגדרה של "לשון הרע" בראי החוק, התהליך מתקדם לגיבוש כתב תביעה או הגנה משכנע, מטעם הלקוח. כאשר התביעה מגיעה לדיון בערכאות, עורכי הדין של הצדדים מציגים את טענות לקוחותיהם. לבסוף, בית המשפט נותן את פסק דינו בכפוך לטיעוני הצדדים והראיות התומכות שהונחו לפתחו בהליך.

מעורבותו של עורך דין לשון הרע מנוסה, משפיעה על מהלך התביעה ותוצאותיה במידה ניכרת. בכוחו של עו"ד דיבה לסייע למיוצגיו להכין כתב תביעה (או הגנה) הנתמך בהוכחות רלוונטיות ובטיעונים משכנעים וחזקים במיוחד. יתר על כן, הייצוג המשפטי של עו"ד תביעות דיבה טוב בבית המשפט, לא יסולא בפז בהגנה על האינטרסים של הלקוח ומימוש מיטבי של זכויותיו.

Picture of שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שי סולטן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון
מצוין
5.0
מבוסס על 33 ביקורות
Moran-Lee Kogan
Moran-Lee Kogan
משרד תותח על! יחס אישי וסופר מקצועי
Response from the owner: תודה רבה, שמחים לעמוד לשירותך
Kobi Halifa
Kobi Halifa
שמי נטלי חליפה קיבלתי שירות מעו"ד נמרוד האן טיפל בי בצורה הכי טובה מדוייקת עם המון איכפתיות ממליצה בחוםם
Response from the owner: תודה רבה נטלי, הכבוד הוא למשרדנו
אור רחמני
אור רחמני
ממליצה בחום!!!הייתי קרוב ל10 שנים בחובות להוצאה לפועל עד שהכרתי את שמעון.שמעון עזר לי לסגור חוב עצום במחיר מצחיק.מעבר למקצועיות המדהימה מדובר בבנאדם מדהים,ישר והגון!תודה רבה כל הכל אין כמוכם בעולם!!
Response from the owner: תודה רבה, הכבוד הוא לנו
בשמת רוטליין
בשמת רוטליין
פניתי לעו״ד נמרוד האן במצוקה ותסכול קשים, נמרוד קודם כל הקשיב לי במלוא תשומת הלב, הכיל והרגיע אותי מהשניה הראשונה.נתן לי תחושה שאיכפת לו מהמקרה שלי על אף אינספור המקרים ששומע כל יום.דאג להסביר לי על כל ההליך בפרטי פרטים וכמובן פתר לי את הבעיה ! מומלץ בחום רב;)
Response from the owner: הכבוד הוא שלנו, תודה רבה
Eliav Bar-El
Eliav Bar-El
משרד מקצועי ומוערך! מאד מלווים ועוזרים. ממליץ בחום!
Response from the owner: תודה רבה
רחל רבינוביץ
רחל רבינוביץ
משרד מדהים, אנשים מוכשרים אחד אחד. ממליצה בחום!
Response from the owner: תודה רבה
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 33 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.